[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Volvo Vera – pierwsza kompletna ciężarówka Poziomu 4.0 dla działania w Środowisku 4.0 Cz.7

We wrześniu 2018 roku Volvo Trucks ujawniło eksperymentalną ciężarówkę, a właściwie bezzałogową – bezkabinową autonomiczną, w pełni elektryczną ciągnącą jednostkę transportową, o nazwie Vera. Ma ona postać 2-osiowej jednostki napędzanej – silnikowej, w wydaniu z siodłem – jako ciągnik siodłowy.

Fot. Producent

Jednocześnie, chociaż Vera została opracowana dla konkretnego typu zastosowań, ale w przyszłości da się ją z powodzeniem wdrożyć w aplikacjach innego rodzaju. Niemniej wyzwanie polega na tym, że każda aplikacja jest wyjątkowa i wymaga unikatowego podejścia. W związku z powyższym w tym rozwoju niezwykle ważną rolę odegra partnerstwo z klientami. Tym bardziej, iż wydaje się raczej mało prawdopodobne, aby znaleźć uniwersalne rozwiązanie, które będzie w pełni akceptowalne dla wszystkich i wszędzie. Różnice wystąpią w zależności od aplikacji i potrzeb klienta. Dlatego właśnie tylko dzięki bliskiej współpracy można opracować niestandardową propozycję, pozwalającą w pełni wykorzystać zalety nowych technologii, a Vera pokazuje, że Volvo Trucks pozostaje gotowe do podjęcia tego wyzwania. Szczególnie, że wciąż nie widać jeszcze pełnej zdolności do całkowitego spożytkowania potencjału wciąż immanentnie tkwiącego w branży transportowej.

Przygotowując Vera szwedzka firma wskazuje więc, że pracuje nad nowym rodzajem inicjatywy transportowej, przeznaczonej do realizacji powtarzalnych zadań przewozowych między stałymi punktami, która ma uzupełnić obecne systemy. W najbliższej przyszłości to teraz prezentowane rozwiązanie transportowe koncernu będzie dalej dopracowywane we współpracy z wybranymi użytkownikami w wytypowanych, priorytetowych zastosowaniach. Poprzez połączenie automatyzacji, łączności i elektromobilności otwierają się mianowicie zupełnie nowe możliwości sprostania wielu wyzwaniom, przed którymi stoi branża.

REKLAMA

W rozwoju Vera Volvo Trucks wykorzystało zatem swoje mocne strony w każdym z tych trzech zaznaczonych obszarów technologicznych. Dlatego ten system można potraktować – może być postrzegany jako rozszerzenie zaawansowanych rozwiązań logistycznych, które są dzisiaj wdrażane w wielu branżach lub które już wiele branż z powodzeniem stosuje. Powyższe wynika z faktu, że pojazdy mają postać ciągnika siodłowego przystosowanego do łączenia ze współczesnymi naczepami oraz są wykorzystywane m.in. ta sama infrastruktura i takie same jednostki transportowe, takie jak standardowe kontenery. Jest to ważne, ponieważ globalny system logistyczny nie zmieni się z dnia na dzień. W takim układzie – bazując na Vera jako przyszłej podstawowej jednostce transportowej odpowiedzialnej za fizycznie dokonywane przemieszczanie – transport będzie – ma być realizowany za pomocą autonomicznych wariantów elektrycznych skomunikowanych z chmurą danych oraz centrum kontrolnym.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij