Obecnie proponowane przez firmę cywilne zmilitaryzowane o różnym stopniu militaryzacji ciężkie ciągniki siodłowo-balastowe przeznaczone do przerzutu wielotonowych ładunków – wielotonowej techniki bojowej należą do rzędu FH16 najnowszej generacji. Ze względu na wdrożoną przez przedsiębiorstwo już dawno modułową filozofię budowy mogą one powstać w różnych wykonaniach docelowych, w 3-osiowej konfiguracji 6x4 lub 4-osiowych 8x4 i 8x6, generalnie z kabiną długą z dachem o normalnej wysokości lub dachem podwyższonym – Globetrotter/Globetrotter XL oraz z licznymi elementami opcjonalnymi w wyposażeniu dodatkowym, zgodnie z wymaganiami konkretnego odbiorcy. Ogólnie barierę stanowią tu wyłącznie z jednej strony ograniczenia techniczne i prawne, z drugiej środki wyasygnowane na nabycie takiego taboru.
W kompletacji 4-osiowej pojazdy te mają układ napędowy – jak wskazano – 8x4 lub 8x6, układ osi 1+3, przykładowy rozstaw osi 3900 mm i z punktu widzenia sił zbrojnych powinny być traktowane jako swoista baza do przeprowadzania dalszego militaryzującego zindywidualizowania, którego zakres zależy od wymagań danego nabywcy. Militaryzacja ta może bazowo obejmować malowanie na barwy ochronne, instalację uchwytów na broń oraz – w przypadku kabiny długiej z dachem o normalnej wysokości (L2H1) – założenie od wewnątrz skrytego opancerzenia.
Komentarze