REKLAMA
  • auto motor i sport

  • Ciężarówki i Autobusy

  • Transport wojskowy

  • Volvo cywilne zmilitaryzowane o różnym stopniu militaryzacji ciężkie ciągniki siodłowo-balastowe przeznaczone do przerzutu wielotonowych ładunków – wielotonowej techniki bojowej oferuje od lat. Pochodziły one m.in. z rodzin – generacji F89, F12/F16 oraz FH.Cz.1

Volvo cywilne zmilitaryzowane o różnym stopniu militaryzacji ciężkie ciągniki siodłowo-balastowe przeznaczone do przerzutu wielotonowych ładunków – wielotonowej techniki bojowej oferuje od lat. Pochodziły one m.in. z rodzin – generacji F89, F12/F16 oraz FH.Cz.1

Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad jednym z najbardziej znanych takich wariantów jest ten powstały w liczbie 52 sztuk dla Izraela i oznaczony jako FH16 520 6x6. Był on wyjątkowy z kilku zasadniczych powodów. Po pierwsze zmontowała go nieistniejąca dzisiaj filia wytwórcza koncernu zlokalizowana w szkockim Irvine. Po drugie cechowały go – poza 16-litrowym, 520-konnym konnym silnikiem i kabiną długą z podwyższonym dachem – układ napędowy 6x6 z pochodzącymi z ZF kluczowymi komponentami – modułem sprzęgła hydrokinetycznego WSK440 i 16-biegowej, mechanicznej skrzyni przekładniowej 16S221.

Obecnie proponowane przez firmę cywilne zmilitaryzowane o różnym stopniu militaryzacji ciężkie ciągniki siodłowo-balastowe przeznaczone do przerzutu wielotonowych ładunków – wielotonowej techniki bojowej należą do rzędu FH16 najnowszej generacji. Ze względu na wdrożoną przez przedsiębiorstwo już dawno modułową filozofię budowy mogą one powstać w różnych wykonaniach docelowych, w 3-osiowej konfiguracji 6x4 lub 4-osiowych 8x4 i 8x6, generalnie z kabiną długą z dachem o normalnej wysokości lub dachem podwyższonym – Globetrotter/Globetrotter XL oraz z licznymi elementami opcjonalnymi w wyposażeniu dodatkowym, zgodnie z wymaganiami konkretnego odbiorcy. Ogólnie barierę stanowią tu wyłącznie z jednej strony ograniczenia techniczne i prawne, z drugiej środki wyasygnowane na nabycie takiego taboru.

REKLAMA

W kompletacji 4-osiowej pojazdy te mają układ napędowy – jak wskazano – 8x4 lub 8x6, układ osi 1+3, przykładowy rozstaw osi 3900 mm i z punktu widzenia sił zbrojnych powinny być traktowane jako swoista baza do przeprowadzania dalszego militaryzującego zindywidualizowania, którego zakres zależy od wymagań danego nabywcy. Militaryzacja ta może bazowo obejmować malowanie na barwy ochronne, instalację uchwytów na broń oraz – w przypadku kabiny długiej z dachem o normalnej wysokości (L2H1) – założenie od wewnątrz skrytego opancerzenia.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA