[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

REKLAMA

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Volvo podpisało umowę z Grudziądzem na dostawę hybryd plug-in i stacji ładowania

26 lipca Miasto Grudziądz i Volvo Polska podpisały umowę na dostawę 7 autobusów hybrydowych typu plug-in - tzw. elektrycznych hybryd.

Fot. Producent

To już drugie w tym roku - po Inowrocławiu - zamówienie na wariant tego rodzaju w naszym kraju. Volvo zainstaluje też w mieście stacje szybkiego i wolnego ładowania. Po rozstrzygnięciu pod koniec czerwca przetargu na dostawę autobusów miejskich o napędzie hybrydowym typu plug-in oraz stacji wolnego i szybkiego ładowania, w którym wybrana została oferta Volvo Buses, przedsiębiorstwo oraz Grudziądz podpisały umowę. Firma dostarczy do tego miasta 7 sztuk modelu 7900 Electric Hybrid, wyposażonego m.in. w klimatyzację, system elektronicznej informacji pasażerskiej, system lokalizacji pojazdu, monitoring wizyjny, porty USB do ładowania smartfonów, bezprzewodowy Internet WiFi czy system detekcji oraz gaszenia pożaru w komorze silnika i komorze niezależnego ogrzewania. Ponadto podmiot zainstaluje dwie stacje szybkiego ładowania na trasie autobusów oraz siedem stacji wolnego ładowania w zajezdni. Hybrydy plug-in to jeden z trzech rodzajów zelektryfikowanych autobusów miejskich, dostarczanych przez Volvo do polskich miast. Tym różnią się od tradycyjnych hybryd, że na większości trasy zasilane są wyłącznie energią elektryczną – niewielki silnik spalinowy pełni tu jedynie funkcję pomocniczą. Taki autobus w trybie elektrycznym może przejechać około 70% trasy, w zależności od warunków, w jakich porusza się, a doładowanie baterii odbywa się na przystankach końcowych i trwa jedynie trzy do sześciu minut – po tak krótkim czasie autobus może ruszać w trasę. Elektryczne hybrydy mogą być także ładowane przy pomocy funkcji plug-in, przykładowo nocą w zajezdni. Oba rozwiązania zostaną zastosowane w Grudziądzu. Elektryczne hybrydy (plug-in) zużywają o 60% mniej paliwa od odpowiedników z silnikiem diesla, a emisja dwutlenku węgla zostaje zredukowana aż o 75 do 90%. Dla porównania tradycyjne hybrydy zużywają około 40% mniej paliwa i emitują 40-50% mniej szkodliwych substancji od odmian spalinowych. W przypadku hybryd plug-in istnieje również możliwość zaprogramowania, w którym momencie autobus będzie wykorzystywał napęd elektryczny, a w którym spalinowy. System pozwala na dokładne skalkulowanie zapotrzebowania na energię na danej trasie i wgranie do komputera sterującego pracą jednostki napędowej odpowiedniego algorytmu. Algorytm ten automatycznie, po odczytaniu danych z GPS, przełączy napęd ze spalinowego na elektryczny w strefach nisko – bądź zero-emisyjnych, przykładowo w okolicach szkół, szpitali, osiedli mieszkaniowych czy centrów miast. Z perspektywy miast takie rozwiązanie wydaje się być bardzo interesujące, gdyż pozwala na zupełnie inne spojrzenie na kwestie projektowania. Możliwe staje się tworzenie stref zero- emisyjnych, wolnych od spalin – elektryczna hybryda ma możliwość przejazdu w pełni elektrycznego w takich strefach. Co więcej – autobus taki może mieć przykładowo przystanek wewnątrz galerii handlowej – gdzie będzie się poruszał wyłącznie przy wykorzystaniu energii elektrycznej, a zatem cicho i bezemisyjnie. Dostawa taboru tego rodzaju oznacza dla Grudziądza, że po raz pierwszy na stałe na jego ulice wyjadą autobusy hybrydowe. Do tej pory miasto miało jedynie możliwość testowania pojazdów tego typu. Dzięki umowie z 26 lipca grudziądzka komunikacja miejska wzbogaci się więc o nowoczesny i ekologiczny sprzęt transportowy . Poza tym włodarze miejscy wyrażają przekonanie, że to nie ostatnia taka inwestycja, a dzięki realizacji projektu współfinansowanego ze środków unijnych „Budowa i przebudowa infrastruktury transportu publicznego wraz z zakupem taboru autobusowego”, pozyskają nie tylko nowoczesne pojazdy, stacje ładowania, ale i planują przebudowę trzech ulic. Autobusy Volvo trafią do Grudziądza w ciągu dziewięciu miesięcy od daty złożenia zamówienia - bezpośrednio z wrocławskiej fabryki koncernu, gdzie w całości są projektowane przez polskich inżynierów i produkowane seryjnie od 2010 roku. W Polsce hybrydy Volvo jeżdżą we Wrocławiu, Sosnowcu, Inowrocławiu, Tarnowskich Górach i Warszawie, a ostatnio firma wygrała przetargi na dostawę tego typu pojazdów do Krakowa, Jeleniej Góry, Białegostoku i Krosna. W ubiegłym roku dostarczyła zaś 35 hybryd do Sosnowca – to największa obecnie w Polsce flota autobusów o napędzie hybrydowym. Oprócz Polski do tej pory podpisała umowy na dostawę zelektryfikowanych autobusów do Wielkiej Brytanii, Danii, Luksemburga, Holandii, Norwegii, Singapuru i Szwecji. Na całym świecie jak dotychczas sprzedała natomiast ponad 4000 zelektryfikowanych autobusów.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij