Ten piętrowy model nazywa się 9700 DD i – ze względu na swoją wysokość równą 4,25 m – jest przede wszystkim przeznaczony na rynek skandynawski. Wraz z typami – 9700 i wielokrotnie nagradzanym 9900 – będzie też częścią oferty koncernu w sferze dalekobieżnych autokarów. Niklas Orre, wiceprezes ds. sprzedaży autokarów w Business Region Europe w Volvo Buses, mówi „Wraz z wprowadzeniem na rynek modelu 9700 DD przenosimy sprawy na jeszcze wyższy poziom i będziemy oferować szeroką gamę dalekobieżnych autokarów z kilkoma różnymi wersjami dla klientów do wyboru. Nawet teraz, przed wprowadzeniem na rynek, ze strony naszych klientów istnieje już znaczny popyt na 9700 DD, co dowodzi, że nowy model jest bardzo atrakcyjny na rynku”.
9700 DD napędza silnik Volvo D11K460 – 11-litrowy, rzędowy, o mocy 460 KM, certyfikowany do pracy na oleju napędowym, biodieslu HVO i B100. Dalsze informacje na temat autobusu zostaną ujawnione podczas jego komercjalizacji, zaplanowanej na początek 2020 roku.
Komentarze