W 2023 roku elektryczno-akumulatorowy eActros LongHaul trafi do Amazon i Rhenus, aby działać w warunkach rzeczywistych Cz.1

Deklaracja zamiaru przetestowania eActrosa LongHaul w warunkach rzeczywistych. Koncentracja na megawatowym systemie ładowania (MCS) – Daimler Truck pozostaje intensywnie zaangażowany w rozwój nowego standardu ładowania. Część projektu „Wysokowydajne ładowanie dla transportu długodystansowego” (HoLa) między Berlinem a Nadrenią Północną-Westfalią.

Daimler Truck Producent

Już na wczesnym etapie Mercedes-Benz Trucks rozpocznie próby swojej wysokowydajnej, zasilanej akumulatorowo, długodystansowej ciężarówki. Już w 2023 roku Amazon i Rhenus sprawdzą eActrosa LongHaul w rzeczywistych warunkach. W tej sprawie obie firmy podpisały list intencyjny z Mercedes-Benz Trucks. Dostawca usług logistycznych Rhenus będzie wykorzystywał e-ciężarówkę w wielu różnych obszarach biznesowych, aby móc zdobyć jak najwięcej doświadczenia. W tym celu pojazd będzie testowany m.in. w transporcie kontenerów morskich oraz z naczepą plandekową pod kątem funkcjonalności i przydatności do użytku w codziennych operacjach.

Pierwsze prototypy ciężarówki elektrycznej przechodzą już intensywne testy.

W tym roku eActros LongHaul będzie również testowany na drogach publicznych. Produkcję seryjną zaplanowano na 2024 rok. Na jednym ładowaniu akumulatorów model ten będzie miał zasięg około 500 kilometrów i nadaje się do bardzo wydajnego ładowania – tzw. ładowania megawatowego. Punktem kulminacyjnym będzie „prototyp koncepcyjny” eActrosa LongHaul, pokazany na tegorocznych targach IAA Transportation we wrześniu w Hanowerze. Michael Scheib, kierownik ds. zarządzania produktem, Mercedes-Benz Trucks, stwierdził „Podobnie jak w przypadku wszystkich naszych e-ciężarówek, w odniesieniu do naszego eActrosa LongHaul będziemy polegać na wczesnych testach praktycznych u klientów. Dzięki temu nasi inżynierowie bezpośrednio do rozwoju pojazdu seryjnego będą mogli wykorzystać cenną wiedzę zdobytą w trakcie wykonywania operacji w świecie rzeczywistym – głównie w kwestii ładowania o wysokiej wydajności. Jesteśmy bardzo zadowoleni z planowanej współpracy z Amazon i Rhenus”. Andreas Marschner, wiceprezes Amazon Transportation Services, wskazał „Amazon zobowiązał się do osiągnięcia do 2040 roku neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla w całej firmie, tj. zerowej emisji netto. Transport stanowi kluczowy element tej podróży. Ze względu na obecne ograniczenia zasięgu akumulatorów, ładowanie jest najważniejszym wyzwaniem, z którym musimy się zmierzyć. Budowanie rozwiązań do ładowania o dużej mocy to obiecujące podejście i cieszymy się, że możemy je przetestować z naszymi partnerami”. Sascha Hähnke, Dyrektor Zarządzający Rhenus Transport, dodał zaś „Oczywiście tak zwane ładowanie w bazie stanowi podstawę korzystania z akumulatorowo-elektrycznych pojazdów użytkowych. Niemniej jeśli w przyszłości chcemy korzystać w całych Niemczech ze znacznie większej liczby e-ciężarówek, a przede wszystkim na większe odległości, będziemy musieli spożytkować każdą alternatywę ładowania. Naturalnie obejmuje to ładowanie o wysokiej wydajności na trasie, a najlepiej podczas ustawowych okresów odpoczynku. To jedyny sposób na osiągnięcie optymalnego wykorzystania zdolności przewozowych samochodów ciężarowych”.

REKLAMA