W 2023 roku elektryczno-akumulatorowy eActros LongHaul trafi do Amazon i Rhenus, aby działać w warunkach rzeczywistych Cz.2

Deklaracja zamiaru przetestowania eActrosa LongHaul w warunkach rzeczywistych. Koncentracja na megawatowym systemie ładowania (MCS) – Daimler Truck pozostaje intensywnie zaangażowany w rozwój nowego standardu ładowania. Część projektu „Wysokowydajne ładowanie dla transportu długodystansowego” (HoLa) między Berlinem a Nadrenią Północną-Westfalią.

Daimler Truck Producent

Część projektu dotycząca eksploatacji w warunkach rzeczywistych: „Wysoce wydajne ładowanie w transporcie dalekobieżnym”

Amazon i Rhenus planują sprawdzić eActrosa LongHaul w ramach projektu testowego „Wysoce wydajne ładowanie dla transportu długodystansowego” (HoLa), pod auspicjami VDA. Celem HoLa jest rozwój, eksploatacja i wsparcie naukowe wysokowydajnej infrastruktury ładowania dla zasilanego bateryjnie transportu dalekobieżnego. Oprócz Daimler Truck w projekt zaangażowani są inni partnerzy konsorcjum z branży przemysłowej i badawczej. Początkowo stacje ładowania CCS zostaną zainstalowane w kilku miejscach wzdłuż autostrady A2 między Berlinem a Nadrenią Północną-Westfalią. W miarę postępu projektu wybrane lokalizacje mają zostać wyposażone w stacje ładowania, które umożliwią megawatowy system ładowania (MCS). Jako aktywny członek CharIN - globalnego stowarzyszenia na rzecz standaryzacji infrastruktury ładowania – Daimler Truck pozostaje intensywnie zaangażowany w rozwój nowego standardu ładowania MCS. Punkty ładowania HoLa mają być rozmieszczone – zlokalizowane w kilku miejscach wzdłuż A2. Znajdują się one zarówno bezpośrednio przy autostradzie, jak i w centrach logistycznych. W ten sposób można przetestować system w rzeczywistych warunkach i uzyskać informacje zwrotne na temat autentycznych wrażeń użytkowników. Jeden z celów tych prób stanowi szybkie ładowanie e-ciężarówek: akumulatorowe pojazdy elektryczne powinny nadawać się do ładowania z dużą mocą w ustawowym czasie przerwy wynoszącym 45 minut.

Testowanie przez klientów jest integralną częścią rozwoju e-ciężarówek

Zespół Mercedes-Benz Trucks specjalizujący się w testowaniu przez klientów będzie im towarzyszył przez cały okres trwania projektu. Kierowcy e-ciężarówek otrzymają obszerną instrukcję na temat obsługi pojazdu i systemu ładowania. Informacje zwrotne od kierowców będą zbierane w formie regularnych wywiadów i kwestionariuszy, które zostaną skonsolidowane, a następnie ocenione pod kątem dalszego rozwoju prototypów i technologii ładowania. W e-ciężarówkach zainstalowane są również przyrządy pomiarowe, podczas jazdy zbierające dane i w celu oceny przesyłające je do Mercedes-Benz Trucks. Wybrane dane będą następnie udostępnione zaangażowanym instytucjom badawczym.

eActros LongHaul do lokalnego, neutralnego pod względem emisji CO2 transportu dalekobieżnego

Baterie stosowane w eActrosie LongHaul wykorzystują technologię ogniw litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP). Charakteryzują się one przede wszystkim długą żywotnością i większą energią użytkową. Na stacji ładującej o mocy około jednego megawata akumulatory te da się naładować od 20 do 80 procent ich pojemności w znacznie mniej niż 30 minut. Duży zasięg na jednym ładowaniu w połączeniu z ładowaniem megawatowym zapewnia całkowity zasięg na poziomie konwencjonalnych odpowiedników, a tym samym pozwala na wykonywanie prac na dwie zmiany. Pojazd charakteryzuje się także wyjątkowo dobrze wyważonym układem napędowym, zapewniającym bardzo przyjemne wrażenia z jazdy. Ponadto eActros LongHaul oferuje liczne innowacje producenta w zakresie bezpieczeństwa.

Generalnie rdzeniem koncepcji Mercedes-Benz Trucks w zakresie transportu dalekobieżnego z napędem akumulatorowym jest zaoferowanie klientom całościowego rozwiązania składającego się z technologii pojazdów, doradztwa, infrastruktury ładowania i usług. eActros LongHaul powinien być właściwym wyborem dla klientów pod względem rentowności, trwałości i niezawodności.

REKLAMA