W 2025 roku Volvo Trucks rozpocznie u klientów testy ciężarówek na ogniwa paliwowe

Volvo Trucks testuje elektryczne ciężarówki z ogniwami paliwowymi, które emitują tylko parę wodną i mają zasięg porównywalny z ciężarówkami z silnikiem Diesla, do 1000 km. Za kilka lat nastąpi druga faza pilotażowa, podczas której klienci będą testowani te auta na drogach publicznych.

Volvo Trucks Producent

Testy elektrycznych ciężarówek zasilanych ogniwami paliwowymi w ruchu komercyjnym rozpoczną się w 2025 roku u wybranych klientów w Europie Północnej, a w nadchodzących latach pojawią się dodatkowe ciężarówki w kolejnych krajach. Pojazdy elektryczne zasilane ogniwami paliwowymi z napędem wodorowym będą szczególnie odpowiednie do długich dystansów i ciężkich, energochłonnych zadań. Mogą być również opcją w krajach, w których opcje ładowania baterii są ograniczone. Jessica Sandström, wiceprezes działu Globalne Zarządzanie Produktami w Volvo Trucks, powiedziała "Wierzę, że testy pokażą potencjał elektrycznych ciężarówek na ogniwa paliwowe. Testy odbędą się w wymagającym, surowym klimacie, a także dadzą nam świetną okazję do prowadzenia ciężkich ładunków do 65 ton".

Cel tych prób polega na przyjrzeniu się wszystkim różnym aspektom eksploatacji samochodu, w tym częściom roboczym, stylowi jazdy i doświadczeniu kierowcy. Ogniwo paliwowe wytwarza własną energię elektryczną z wodoru na pokładzie, a nie jest ładowane z zewnętrznego źródła. Jedynym emitowanym produktem ubocznym jest para wodna. Elektryczne ciężarówki Volvo będą wykorzystywać dwa ogniwa paliwowe o mocy 300 kW i czasie tankowania krótszym niż 15 minut. Technologia ogniw paliwowych jest wciąż na wczesnym etapie rozwoju i chociaż wiąże się z nią wiele korzyści, nadal pozostają pewne wyzwania, w szczególności dostawy na dużą skalę ekologicznego wodoru* i potrzeba rozwoju infrastruktury paliwowej. Aby przezwyciężyć brak dostępnego wodoru podczas prób, tankowanie zielonego wodoru ze źródeł odnawialnych będzie miało miejsce w tzw. przydomowym magazynie. Jessica Sandström dodaje „Spodziewamy się, że w nadchodzących latach podaż zielonego wodoru znacznie wzrośnie, gdyż wiele branż będzie od niego uzależnionych w zakresie redukcji emisji CO2. Ciężarówki z ogniwami paliwowymi będą ważne dla dłuższych i cięższych transportów za kilka lat”.

Ogniwa paliwowe będą dostarczane przez cellcentric – wspólne przedsięwzięcie Volvo Group i Daimler Truck AG. Firma Cellcentric zbuduje jeden z największych w Europie zakładów produkcji seryjnej, opracowany specjalnie dla pojazdów o dużej skali. Zielony wodór jest produkowany przy użyciu odnawialnych źródeł energii, takich jak wiatr, woda i słońce.

Zobacz również:
WYBRANE DLA CIEBIE

NOWE TECHNOLOGIE

MAN eTruck: przygotowany do produkcji wielkoseryjnej Cz.2

Pierwsza międzynarodowa prezentacja na targach IAA Transportation 2022 nowej elektrycznej ciężarówki MAN jako prototypu seryjnego. Produkcja 20 sztuk prototypów eTruck w ramach przygotowań do nowej linii produkcji mieszanej w Monachium. Doradztwo 360 stopni eMobility Consulting wspiera klientów MAN w przejściu na pojazdy elektryczne

CIĘŻARÓWKI

MAN eTruck: przygotowany do produkcji wielkoseryjnej Cz.1

Pierwsza międzynarodowa prezentacja na targach IAA Transportation 2022 nowej elektrycznej ciężarówki MAN jako prototypu seryjnego. Produkcja 20 sztuk prototypów eTruck w ramach przygotowań do nowej linii produkcji mieszanej w Monachium. Doradztwo 360 stopni eMobility Consulting wspiera klientów MAN w przejściu na pojazdy elektryczne

NOWE TECHNOLOGIE

Twente Milieu inwestuje w siedem elektrycznych Scanii z konstrukcją systemu załadunku od tyłu do zbiórki odpadów z gospodarstw domowych

Twente Milieu NV podpisało umowę z Terberg Matec Nederland BV i Scanią Nederland B.V. jako podwykonawcą na dostawę siedmiu nowych, całkowicie elektrycznych (BEV) ciężarówek Scanii. Terberg Matec Nederland BV wyposaża pojazdy z systemem załadunku tylnego do zbiórki odpadów z gospodarstw domowych. Siedem aut zostanie dostarczonych w ciągu czterech lat.

NOWE TECHNOLOGIE

Kaunis Iron przewozi rudę za pomocą 74-tonowego zestawu z ciężarówką elektryczną

Kaunis Iron dużo inwestuje w transport rudy żelaza, który staje się wolny od paliw kopalnych. Teraz wiadomo, że zelektryfikowany sprzęt o masie całkowitej 74 ton będzie testowany w 2023 roku.

REKLAMA