[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.8

W KAMAZ opracowano specyfikację nowej kabiny do wywrotek budowlanych z generacji K5.

W 2019 roku Kamaz wprowadzi do seryjnej produkcji samochody nowej generacji, oznaczone jako K5. Pierwszym przedstawicielem tej niezwykle obiecującej gamy będzie typowo szosowy ciągnik siodłowy, przeznaczony do obsługi ruchu na dalekich trasach i noszący symbol 54901. Firma zaprezentowała go już szerszej publiczności jesienią 2017 roku na wystawie pojazdów użytkowych Comtrans w Moskwie.

Fot. Producent

Evgeny Makarov, w PJSC „KAMAZ” pełniący funkcję głównego inżyniera ds. zaawansowanych wariantów, wskazuje, że poprzez analogię z projektowaniem poprzedniej linii ciężarówek – generacji K4, inżynierowie najpierw zajęli się odmianami typowo drogowymi, a dopiero potem zaczęli prace nad rozwojem serii klasy tonażowej ciężkiej, przeznaczonej dla branży budowlanej. W tym kontekście zwraca uwagę, że nie tylko rosyjscy odbiorcy zgłaszają znaczne zapotrzebowanie na takie wersje, ale mogą one również stanowić ciekawą propozycję eksportową na liczne rynki, w tym bardziej wymagające w zakresie parametrów i jakości wykonania samych aut oraz proponowanego tzw. wsparcia okołoproduktowego. W rezultacie wywrotka Kamaz typ 6595, którą lider rosyjskiego sektora produkcji kołowych środków transportu planuje wprowadzić na rynek pod koniec 2020 roku, stanie się drugim modelem z premierowego typoszeregu. W związku z tym następne wykonanie nowej kabiny K5 zostaje właśnie przygotowane pod kątem wydań budowlanych i stosowanych do wykonywania innych zadań specjalizowanych i specjalistycznych. Powyższe oznacza odpowiednie dostosowanie do wykorzystania w budownictwie. Wśród wprowadzonych tzw. specjalnych funkcji – wzmocnionych elementów w pierwszym rzędzie trzeba wymienić masywny przedni zderzak, którego główna część jest zrobiona ze stali, oraz siatki ochronne na reflektorach. W przeciwieństwie też do kabiny flagowego reprezentanta najnowszego rzędu - ciągnika siodłowego Kamaz typ 54901, kabina będzie o 200 mm węższa i otrzyma niski dach. Dla porównania zewnętrzna szerokość kabiny podstawowego ciągnika siodłowego wynosi 2500 mm, gdy tymczasem szerokość kabiny dla nowych ciężarówek budowlanych 2300 mm.

REKLAMA

Ponadto według Jewgienija Makarowa, w standardzie kabiny do konfiguracji specjalizowanych i specjalistycznych – budowlanych będą oferowane bez tylnej leżanki, ale na zamówienie może być zapewnione miejsce do spania. Kolejna różnica w stosunku do kabiny ciągnika siodłowego Kamaz typ 54901 z płaską podłogą polega na tym, że wewnątrz kabiny występuje wyraźny tunel między siedzeniem kierowcy a siedzeniem pasażera. Został on wprowadzony – zaprojektowany do optymalnego położenia środka ciężkości, aby zapewnić stabilność samochodu i tym samym zapobiec jego przewróceniu się w warunkach pracy w kamieniołomach czy w innym wymagającym środowisku eksploatacyjnym, w tym w trudnych warunkach drogowych.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij