REKLAMA

W ciągu roku w Niderlandach liczba ciężarówek zasilanych LNG wzrosła ponad trzykrotnie

LNG nie może być dłużej ignorowane w holenderskim krajobrazie transportowym. W ubiegłym roku liczba ciężarówek zasilanych tym paliwem wzrosła ponad trzykrotnie. M.in. przeszło 15% sprzedanych ciężarówek Volvo to obecnie egzemplarze na LNG. Skroplony gaz ziemny jest bowiem wykorzystywany przez coraz więcej firm przewozowych jako alternatywa dla oleju napędowego. I nie bez rezultatów.

Volvo LNG Producent

Silny wzrost liczby ciężarówek LNG w Holandii ma dwie główne przyczyny. Dzięki LNG przewoźnicy nie tylko znacznie oszczędzają na emisji CO2, ale dodatkowo koszt poniesiony na wejście w użytkowanie i samo użytkowanie ciężarówki LNG ulega szybszemu zwrotowi przez różne zachęty, takie jak wprowadzona przez rządu holenderski zniżka akcyzy oraz dotacja Gelderland, świadczenie MIA i niemieckie zwolnienie z Maut. Na przykład Van de Kamp Transport z Druten na ciężarówce LNG rocznie oszczędza na Maut 18 000 EUR. „To około 90 000 EUR w ciągu pięciu lat. W ten sposób można szybko odzyskać dodatkową cenę za ciężarówkę LNG”, wyjaśnia dyrektor Hans-Jürgen van de Kamp. Van de Kamp jest również bardziej niż zadowolony ze zużycia paliwa przez Volvo LNG: „Nasze ciężarówki na LNG są bardziej ekonomiczne niż ciężarówki z silnikiem Diesla. Przy niewielkim obciążeniu osiągamy więcej niż 1 na 5 lub nawet więcej. Uzasadnienie biznesowe jest po prostu pozytywne. Naprawdę stoi za tym model biznesowy”. Osiągi jezdne i zużycie paliwa ciężarówki na LNG także zaliczają się do przodujących. Arjan van Geffen, dyrektor A.G. van Geffen Transport Company wyjaśnia „Największą przewagą Volvo LNG nad innymi markami jest zużycie paliwa. Dzięki ciężarówce Volvo LNG osiągamy zużycie paliwa prawie 1: 5. Ponadto ciężarówka fantastycznie się zmienia. Aby być uczciwym, osiągi Volvo są obecnie najlepsze”.

REKLAMA

Korzyści z LNG

Mniejsza emisja CO2: od 20% do nawet 100% (z bio-LNG) mniej CO2

Te same dobre właściwości jezdne, co ciężarówki z silnikiem Diesla

Taki sam interwał serwisowy jak w przypadku odpowiedników z silnikiem Diesla

Wystarczająca liczba stacji LNG w kraju i za granicą

Torowanie drogi dla neutralnego pod względem emisji CO2 bio-LNG

Środek motywacyjny rządu holenderskiego: 18,7 eurocentów za kilogram LNG, ładowany bezpośrednio przy pompie

Zwolnienie Maut do końca 2023 roku

Korzyści MIA z inwestycji

Dotacja dla Gelderland

Korzystne zużycie paliwa

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA