[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.0

W kierunku e-autostrady - eHighway we Włoszech - "zero emisji”

Po Szwecji i Niemczech Włochy będą kolejnym krajem, w którym rozpoczną się próby drogowe zelektryfikowanej autostrady. Odbędą się one na odcinku autostrady A35 Brebemi w północnej części kraju. Odcinek ten ma się więc stać najnowszą lokalizacją technologii elektryfikacji dróg, a ciężarówki Scanii wyposażone w pantografy Siemens i złącza zasilania czekają w kolejce do przeprowadzenia na nim pierwszych testów.

Fot. Producent

Wybrana autostrada A35 Brebemi łączy Brescię, Bergamo i Mediolan, czyli trzy główne miasta we włoskim regionie Lombardii. Niemniej, na obecnym etapie, przede wszystkim projekt skupi się na sześciokilometrowym odcinku tej autostrady między zjazdami Romano di Lombardia i Calcio. Jednak ci, którzy są zaangażowani w tę inicjatywę, mają jeszcze bardziej ambitne plany, ponieważ ostateczny cel liderów tego przedsięwzięcia polega na przygotowaniu pierwszego w Europie "eHighway" o zerowym negatywnym wpływie na środowisko. Powyższe uzyska się wskutek rozlokowania wzdłuż trasy o długości 62,1 km paneli słonecznych, pokrywających wymagane zapotrzebowanie na energię elektryczną, gdyż generujących konieczną moc. Ten plan dla Włoch pozostaje zgodny z podobnymi projektami w Szwecji i Niemczech, wskazując na rosnący udział elektryfikacji jako skutecznego, pozbawionego paliw kopalnych sposobu zwalczania emisji dwutlenku węgla.

"Rewolucyjny projekt"
W związku z dynamicznym rozwojem projektu we Włoszech, zaangażowani są w niego politycy krajowi i miejscowi oraz przedstawiciele Scanii, Siemensa i lokalnych partnerów A35 Brebemi i Concessioni Autostradali Lombarde (CAL). Scania pozostaje gotowa do współpracy z A35 Brebemi, aby pomóc w uruchomieniu pierwszej zelektryfikowanej autostrady we Włoszech – rewolucyjnego projektu, na zawsze mającego zmienić koncepcję transportu drogowego. Współpraca koncernu z A35 Brebemi, Siemensem i innymi uczestnikami tego programu pokazuje, że jedynie dzięki takiemu współdziałaniu z partnerami strategicznymi zainteresowane strony mogą przyspieszyć proces zmian w kierunku zrównoważonego systemu transportu. Rozwój pierwszej zelektryfikowanej autostrady we Włoszech – jednej z pierwszych tego typu w Europie, stanowi przykład wielkich innowacji i udowadnia, że ta rewolucja w elektrycznym transporcie drogowym to właściwy krok. Tym bardziej, że projekt elektryfikacji A35 szczyci się wsparciem finansowym CAL i partnerami takimi jak Scania i Siemens – obu należącymi dzisiaj do grona wiodących dostawców dla branży logistycznej, a dzięki tym nowym technologiom będącymi w stanie wprowadzić innowacje w całym sektorze transportu towarowego.

REKLAMA

Technologia wypróbowana i przetestowana w Szwecji i Niemczech
Ciężarówki Scania, które będą jeździć na A35 Brebemi, zawierają sprawdzoną technologię hybrydową, wcześniej wprowadzoną na rynek pod koniec 2016 roku. Współdziałanie Scanii z koncernem Siemensem bazuje tu mianowicie na dwóch innych projektach z udziałem tych partnerów - jednym w Szwecji oraz jednym w Niemczech. Przez ostatnie dwa lata obie te firmy we współpracy z władzami regionalnymi testowały bowiem technologię elektryfikacji na szwedzkiej elektrycznej autostradzie E16 w pobliżu Gävle. Scania i Siemens są również zaangażowane w projekt badawczy "Trucks for German eHighways", w którym Volkswagen Group Research i Siemens technologicznie opracują elektryczne hybrydowe ciężarówki dalekobieżne dostarczane przez Scanię dla niemieckiego projektu badawczego eHighway. Badania te stanowią wstępną fazę przed uruchomieniem trzech osobnych testów na niemieckich drogach publicznych w pobliżu Lubeki, Frankfurtu nad Menem i na drodze B462 w Badenii-Wirtembergii.

Jak to funkcjonuje
Technologia elektryfikacji opiera się na ciężarówkach odbierających energię elektryczną z modułu zasilania z pantografem – ten moduł pochodzi od Siemensa, a zamontowano go na ramie za kabiną. Pantograf z kolei łączy się z napowietrznymi liniami energetycznymi, znajdującymi się powyżej prawego pasa drogi. W systemie tym samochody mogą się też swobodnie w ruchu podłączać i odłączać od przewodów napowietrznych. Gdy poruszają się poza pasem elektrycznym, pantograf jest odłączony – wówczas napęd pochodzi od silnika spalinowego lub silnika elektrycznego zasilanego z akumulatora. Ta sama zasada obowiązuje, gdy kierowca chce wyprzedzić inny pojazd na zelektryfikowanym pasie drogi.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij