[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.7

W latach 80. produkcja samochodu Ural-5557 przeznaczonego dla rolnictwa stanowiła kolejny kamień milowy w historii powstawania ciężarówek Ural. Cz.6

Pod koniec lat 70. Uralska Fabryka Samochodów otrzymała zadanie zaprojektowania i wprowadzenia na rynek wersji o dużej produktywności – dzielności terenowej połączonej ze zdolnościami przewozowymi. Pojazdy te przeznaczono do obsługi sektora rolnego.

W odpowiedzi na to zapotrzebowanie podmiot przygotował 3-osiową wywrotkę Ural-5557 w układzie napędowym 6x6, jak wymagano do transportu wewnątrzzakładowego i rolniczego, cechującą się dużymi zdolnościami przewozowymi nawet w warunkach terenowych. Model ten otrzymał silnik wysokoprężny, 5-biegową skrzynię przekładniową, 2-tarczowe sprzęgło, 2-biegową skrzynię rozdzielczą z centralnym mechanizmem różnicowym i z tyłu zunifikowane podwójne osie napędu głównego. Jego kompletacja objęła także 24-voltową instalację elektryczną oraz szerokie balonowe pojedyncze ogumienie o rozmiarze 1200x500-508, z funkcją zmiany ciśnienia z wykorzystaniem scentralizowanego systemu regulacji ciśnienia powietrza w oponach, co pozwala zmniejszyć niszczący wpływ samochodu na strukturę gleby, zwiększając mobilność – dzielność terenową i oszczędność paliwa. W zakresie zastosowania Ural typ 5557 został zaś zaprojektowany w konfiguracji solo do przemieszczania ładunków rolnych o masie do 7000 kg oraz do pracy z przyczepą na wszystkich drogach. Przygotowano go też do działania w warunkach polowych, w tym z powodzeniem funkcjonowania w temperaturach otoczenia od +40 do -45 stopni Celsjusza. Dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przyczepy wynosiła 11500 kg, a prędkość maksymalna 75 km/h,

W formie zabudowy auto dostało metalową platformę o kącie podnoszenia 45 stopni, z łatwo odłączanymi elementami mocującymi do ramy pomocniczej, 2-stronnym bocznym rozładunkiem i automatycznym otwieraniem burt, zaopatrzoną w boczne przedłużenia z automatycznym otwieraniem i zamykaniem, urządzenie sprzęgające i siłownik hydrauliczny wywrotki. Ponadto samo podwozie posłużyło do instalacji różnych urządzeń technologicznych i mechanizmów.

REKLAMA

Wywrotka Ural-5557 (6x6) zaczęła opuszczać linię montażową w 1983 roku. W celu uruchomienia seryjnej produkcji tych tzw. „rolników” przeprowadzono rekonstrukcję hal, w tym wzniesiono nowy budynek o powierzchni 12 000 metrów kwadratowych.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij