REKLAMA

W pełni elektryczna Scania do obsługi sektora gastronomicznego

Hørkram Foodservice A/S jest w Danii ogólnokrajowym dostawcą na cały rynek usług gastronomicznych i jedną z trzech największych w tym kraju hurtowni gastronomicznych.

Po pewnym okresie użytkowania pierwszej hybrydowej - spalinowo-elektrycznej ciężarówki Scania podmiot wyraża swoje zadowolenie z uzyskanych wyników, pochodzących z oceny eksploatacji elektrycznych wariantów hybrydowych tej marki.

Nadchodzi 13 kolejnych

REKLAMA

Przedsiębiorstwo zawsze koncentrowało się na zmianach klimatu i inicjatywach społecznych. Naturalne było więc rozszerzenie tego zakresu na zrównoważone środki transportu. Wybór padł na elektryczno-spalinowe samochody hybrydowe Scania, a ostatnio z tej serii został dostarczony egzemplarz numer sześć. Pierwszą hybrydową elektryczno-spalinową ciężarówką był model Scania P, a kolejne pięć to L 280 z wysuniętą do przodu kabiną niskowejściową.

Hybrydowe elektryczno-spalinowe ciężarówki mogą przejechać do 10 km w pełni elektrycznie, bezemisyjne i cicho. W trybie czysto elektrycznym emitowany przez nie poziom hałasu kształtuje się wyraźnie poniżej 78 dB, co w wielu miejscach stanowi ograniczenie hałasu przy rozkładzie nocnym. Pojazdy te są ładowane głównie poprzez zamianę kinetycznej energii hamowania na energię elektryczną. We wszystkich elektrycznych ciężarówkach hybrydowych Hørkram ma również układy chłodzenia CO2, które są ciche i w 97% neutralne pod względem emisji CO2. CO2 do chłodzenia jest ekstrahowany z pozostałości produktów z procesów przemysłowych i w trzech komorach nadwozia zapewnia stabilną temperaturę. Jeden z kierowców nowych modeli hybrydowych mówi „Jedną z największych zmian jest to, że miałem znacznie spokojniejsze życie, kiedy prowadzę dystrybucję”.

Seria L to typowy pojazd miejski zbudowany z myślą o bezpieczeństwie i widoczności oraz wysokiej elastyczności eksploatacyjnej. Tym bardziej, że jazda po mieście oznacza wiele startów i zatrzymań, częste postoje, wyjścia z kabiny oraz ciągłe skupianie się podczas jazdy na innych pojazdach i pieszych wokół auta. Przy tym po naciśnięciu hamulca ręcznego poziom podłogi opuszcza się o 100 mm, co zapewnia łatwe wsiadanie i wysiadanie, ponieważ wysokość wejścia w pozycji klęczącej wynosi zaledwie 200 mm.

Najnowsze pięć elektrycznych samochodów hybrydowych ma konfigurację osi 6x2*4 z osią drugą napędową i sterowaną osią tylną, skręcaną przeciwbieżnie w stosunku do przednich kół kierowanych.

W najbliższym czasie rodzina hybrydowych elektrycznych aut Hørkram powiększy się o kolejne 13 sztuk.

 

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA