[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Więcej elektrycznych autobusów w Göteborgu

Västtrafik podejmuje kolejne kroki w przejściu na w pełni elektryczny transport publiczny. 2 października uruchomił w Göteborgu pierwszy z 30 nowych autobusów elektrycznych. Autobusy te będą eksploatowane na linii 60. Ponadto w przyszłym roku do miasta przyjedzie kolejne 160 autobusów, a cel polega na tym, aby w ciągu dziesięciu lat cały transport publiczny w zachodniej Szwecji stał się elektryczny.

Rozwój zelektryfikowanych autobusów w Göteborgu ewoluował przez kilka etapów. Pierwsze tak zwane łagodne typy hybrydowe zaczęły jeździć po ulicach miasta już w 2012 roku. Ładowały się one podczas hamowania, co po opuszczeniu przystanku dawało wystarczającą ilość energii elektrycznej do pokonania w oparciu o nią krótkiego dystansu. Kolejnym krokiem był tak zwany projekt Hyper Bus z wtykowymi – typu plug-in autobusami hybrydowymi, które były ładowane na stacjach końcowych, czyli na energii elektrycznej mogły działać dłużej niż poprzednie odmiany.

W czerwcu 2013 roku Miasto Göteborg, region Västra Götaland i Volvo wraz z kilkoma innymi stronami podpisały list intencyjny w sprawie przygotowania w tym ośrodku do lata 2015 roku w pełni elektrycznej trasy autobusowej. Powyższe zrealizowano w ramach projektu ElectriCity, tworzącego niezbędną tzw. arenę demonstracyjną. Rezultat stanowiła linia 55, a latem 2018 roku doszły dodatkowe elektryczne autobusy na linii 16.

REKLAMA

Wyniki testów przeprowadzonych w ramach areny demonstracyjnej ElectriCity okazały się pozytywne, a same testy dostarczyły przydatnych doświadczeń. Bezpieczeństwo operacyjne należało do wysokich, a zarówno podróżni, jak i kierowcy byli zadowoleni ze zelektryfikowanych autobusów, docenianych za to, że są ciche i wolne od zanieczyszczeń. Wyniki ułatwiły podjęcie decyzji o następnych zamówieniach, czego dowodem są nowe i nadchodzące premiery autobusów elektrycznych.

Roger Vahnberg, zastępca dyrektora generalnego Västtrafik, ocenia „Współpraca ElectriCity położyła podwaliny pod elektryfikację na dużą skalę, którą Västtrafik prowadzi wspólnie z Göteborgiem. W sumie w przyszłym roku będziemy mieli 230 autobusów elektrycznych, co oznacza, że Göteborg i zachodnia Szwecja przejmą wyraźną rolę lidera w rozwoju”. Malin Andersson, kierownik działu w Urban Traffic Office, również podkreśla współpracę w ramach ElectriCity jako klucz do sukcesu. „W ramach ElectriCity byliśmy w stanie przetestować różne technologie, przeprowadziliśmy pomiary powietrza i hałasu oraz otrzymaliśmy bardzo dobrą reakcję ze strony podróżnych, kierowców i mieszkańców. Umożliwiło to odbywającą się teraz w Göteborgu szybką i szeroko zakrojoną konwersję na ciche oraz bezemisyjne autobusy elektryczne”.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij