REKLAMA

Wieloosiowe Tatry w Niderlandach także w wykonaniu 3-osiowym. Cz.2

TATRA Phoenix 6×6 ze zwiększonym rozstawem osi tylnych oraz szeroką gamą dodatków fabrycznych – „ex works” dostarczona do niderlandzkiej Gebroeders Nijssen en Zonen.

TATRA Phoenix wyposażona w każdy luksus

Tatra Nederland dostarczyła Gebroeders Nijssen wariant 3-osiowy, oznaczony jako TATRA Phoenix 6×6 PR 3335. Wyposażono go w sześciocylindrowy silnik wysokoprężny Paccar MX-13 w nastawie o mocy maksymalnej 460 KM i maksymalnym momencie obrotowym 2300 Nm przy 900 obr/min. Silnik ten zaopatrzono także w wydajny hamulec silnikowy. Za przeniesienie napędu odpowiadają 16-biegowa, zautomatyzowana skrzynia przekładniowa ZF TraXon 16 i skrzynia rozdzielcza, zapewniająca przenoszenie momentu na niezależnie zawieszone półosie wahliwe o nośności minimum 11500 kg. Przy czym na osiach pierwszej i ostatniej – trzeciej założono pojedyncze opony, podczas gdy oś środkowa otrzymała ogumienie bliźniacze, przekładające się na wzrost nacisku na nią do 13000 kg. Przy tym oś trzecia otrzymała funkcję skrętu kół przeciwbieżnie w stosunku do kierowanych kół osi pierwszej, dla poprawy manewrowości, w tym redukcji promienia skrętu. Powyższe zdecydowanie ułatwia poruszanie się na ograniczonej powierzchni czy przejazd wąskimi uliczkami, jakich przecież nie brakuje w Niderlandach. Oś tę zaopatrzono również w zawieszenie pneumatyczne oraz układ kierowania, hydraulicznie ustawiający przeciwbieżny kąt skrętu kół w zależności od prędkości jazdy i kąta skrętu kół osi przedniej. Ponadto wybrano kabinę krótką, dzienną, o szerokości 2,30 metra, przedni zderzak wykonany ze stali ocynkowanej, luksusowy fotel kierowcy z zawieszeniem pneumatycznym, elektryczne sterowanie szyb, przyciemniane szyby, tempomat, nawigację, zestaw samochodowy, specjalne podparcie dla lamp z przodu dachu kabiny oraz podest ułatwiający dostęp do zakabinowego żurawia.

Za kompletację i wykonanie zabudowy odpowiadała firma HSW z Weesp. Zainstalowała ona dwustronną skrzynię wywrotki z Multikap, żuraw hydrauliczny HMF 16.43 ze składanymi ramionami, o maksymalnym momencie siły udźwigu 16 Tm oraz niezbędne skrzynie pod samochodem.

REKLAMA

Jaap Nijssen ocenia ”Historycznie nie mieliśmy doświadczenia z marką TATRA, ale przemawia do nas fakt, że używają komponentów DAF. Daje dobre i niezawodne uczucie, szczególnie w połączeniu z Truckland Rotterdam-Zuid jako dealerem za rogiem. Sami przeprowadzamy zwykłe przeglądy, ale czasami musisz udać się do sprzedawcy i dobrze, że jest w pobliżu. Nasze pierwsze doświadczenia z TATRA są doskonałe. To nasz drugi szeroko rozpowszechniony samochód, a fakt, że go wybraliśmy, wynika z wyższej ładowności, komfortu i zapobieganiu uszkodzeniom na często pokonywanych nawierzchniach. Oczywiście powiększony rozstaw osi jest nieco droższy, ale potem zyskujesz dzięki mniejszemu zużyciu opon. Ta maszyna dobrze pasuje też do pracy, którą wykonujemy z TATRA, zarówno na drodze, jak i w terenie. Właśnie wtedy moc tego samochodu naprawdę się sprawdza. To podwozie jest naprawdę wyjątkowe i jakie gigantyczne zawieszenie ma ten samochód!”.

Bracia Nijssen en Zonen posiadają certyfikaty VCA-VGM, NEN i ISO 9001: 2015 oraz VKL (Food Quality Loonwerk). Poza tym sami pracownicy mają certyfikat VCA* lub VCA** oraz niezbędne kwalifikacje do bezpiecznej pracy na drodze, kolei i nie tylko.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA