REKLAMA

Wojskowa nowość białoruskiego MZKT na 2021 rok – typ 550130

29 stycznia 2021 roku, na wystawie odbywającej się w ramach kończącego posiedzenia zarządu Państwowego Komitetu Przemysłu Wojskowego, Mińska Fabryka Ciągników Kołowych OJSC zaprezentowała nowość 2021 roku – pojazd taktyczny MZKT-550130 z kierownicą po prawej stronie.

Volat Producent

Mińska Fabryka Ciągników Kołowych OJSC wielokrotnie otrzymywała zapytania od zagranicznych klientów o możliwość wyposażenia modelu MZKT-500200 w kierownicę po prawej stronie. Jednocześnie każdy zagraniczny nabywca stawiał szereg wymagań konstrukcyjnych dla samochodu, których MZKT-500200 w wersji standardowej nie zapewniał. Dla wyjścia naprzeciw tym zapytaniom oraz w celu poszerzenia asortymentu wytwarzanego sprzętu, kierownictwo przedsiębiorstwa zdecydowało się więc na przygotowanie typu MZKT-500200 z kierownicą po prawej stronie. Wariant ten otrzymał oznaczenie MZKT-550130.

REKLAMA

MZKT-550130 to 2-osiowa odmiany klasy tonażowej średniej, wysokiej mobilności taktycznej – dzielności terenowej oraz średniej ładowności. Przeznaczono ją do przewozu osób oraz różnego rodzaju ładunków. Ma układ dwuosiowy, z napędem kół 4x4 i kierowany kołami przedniej osi. Otrzymała, krótką, dzienną, wykonaną w nowej stylistyce, dwuosobową kabinę, z płaską, pochyloną, dzieloną szybą przednią, umieszczoną nad zespołem napędowym, oraz klasyczną skrzynię ładunkową z plandeką i odchylaną tylną klapę. Spośród głównych różnic między wydaniem MZKT-550130 a seryjnie produkowanym MZKT-500200 można wymienić: montaż kierownicy po prawej stronie, ładowność taktyczną – w terenie zwiększoną do 5000 kg (dla MZKT-500200 - 3000 kg ), importowane z Chin silnik i skrzynię biegów, stacjonarną wciągarkę o sile uciągu zwiększonej do 7 ton oraz klimatyzację. W związku ze wzrostem nośności zastosowano też wzmocnione resory zawieszenia, założono wyłącznie pojedyncze opony o rozmiarze 14.00R20 oraz wzmocniono konstrukcję ramy. Dodatkowo, w celu zapewnienia odpowiedniej rezerwy zasięgu, zainstalowano dwa zbiorniki paliwa o pojemności 190 l każdy (w MZKT-500200 dwa zbiorniki po 110 l każdy). Przy tym układ napędowy ciężarówki składa się z 220-konnego silnika wysokoprężnego Weichai Power WP4.6NQ220E50. o maksymalnym momencie obrotowym 800 Nm, spełniającego normę czystości spalin – klasę ekologiczną Euro-5 (MZKT-500200 - Euro-3), uzupełnionego przez także chińską, 6-biegową skrzynię przekładniową Fast Gear 6DSX95T. Poza tym tylny hak holowniczy umożliwia holowanie przyczepy o masie do 8 ton.

Skrzynię ładunkową zaopatrzono zaś m.in. w okna obserwacyjne, otwory wentylacyjne oraz składane ławki wzdłuż boków.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA