[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Współczesne europejskie naczepy do przerzutu ciężkiej techniki bojowej Cz. 11

Od dawna zarówno w sektorze cywilnym, jak i wojskowym przerzut ciężkiego sprzętu kołowego oraz gąsienicowego na większe odległości i po drogach publicznych odbywa się specjalnymi kołowymi zestawami samochodowymi, określanymi mianem ciężkich transporterów – zestawów wsparcia logistycznego, transporterów tzw. ciężkiej techniki bojowej czy zestawów transportowych ciężkiego sprzętu. Taka sytuacja wynika z kilku kluczowych, powiązanych ze sobą czynników.

Fot. Producent

Goldhofer

W zakresie naczep hybrydowych Goldhofer wykorzystuje zgłoszoną do patentu innowacyjną „Technologię osi MPA”. Opiera się ona na znanym i cenionym systemie osi MacPherson. Koncern zaadaptował ten wynalazek do naczep niskopodwoziowych. Oś MPA jest jedną z najlżejszych na rynku naczepowym, stosowaną w systemach z pojedynczym zawieszeniem kół i przy najmniejszej liczbie elementów. Bardzo dobrze sprawdza się podczas prowadzenia, skręcania, zawieszania, amortyzowania oraz wyrównywania poziomu. W trakcie prac rozwojowych dodatkowo opracowano konstrukcję nie tylko kierowanych osi, ale i osi wleczonych, przy wykorzystaniu identycznych elementów jak w systemie MPA. Skok osi wynosi tu 315 mm, a kąt skrętu dochodzi do 60º, co pozwala na manewrowanie naczepą w najtrudniejszych warunkach. Istnieje przy tym możliwość rejestrowania pojazdów z 12-tonowym naciskiem na osie. Dzięki lekkiej konstrukcji można też zmniejszyć liczbę montowanych osi w naczepie, przykładowo zamiast czterech zaopatrzyć ją tylko w trzy. Powyższe przekłada się na możliwość uzyskania przez użytkownika szeregu konkretnych korzyści w postaci lekkiego, trwałego i łatwego w obsłudze pojazdu. Naczepa z osiami MPA zapewnia mianowicie bezpieczeństwo transportu w wielu trudnych warunkach, co staje się odczuwalne w trakcie pokonywania nawet uciążliwych kolein. Jednocześnie cylindry i przewody hamulcowe zostały tak ukryte, by nie uległy uszkodzeniu w trakcie jazdy. Najnowsze wersje naczep z osiami MPA są niskopodwoziowe, klasy semi – z liczbą od 3 do 8 osi oraz klasy z zagłębionym pomostem ładunkowym, z liczbą od 2 do 6 osi.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij