[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Współczesne europejskie naczepy do przerzutu ciężkiej techniki bojowej Cz. 9

Od dawna zarówno w sektorze cywilnym, jak i wojskowym przerzut ciężkiego sprzętu kołowego oraz gąsienicowego na większe odległości i po drogach publicznych odbywa się specjalnymi kołowymi zestawami samochodowymi, określanymi mianem ciężkich transporterów – zestawów wsparcia logistycznego, transporterów tzw. ciężkiej techniki bojowej czy zestawów transportowych ciężkiego sprzętu. Taka sytuacja wynika z kilku kluczowych, powiązanych ze sobą czynników.

Fot. Producent

Znamiennym jest również, że w Europie tutejsi producenci, ze względu na stan rozwoju infrastruktury drogowej i po części związane z nim wymagania sił zbrojnych, oferują i sprzedają głównie odmiany szosowe i uterenowione. Klasyczne wersje terenowe są natomiast przeważnie dostarczane odbiorcom pozaeuropejskim na tzw. rynkach eksportowych w Azji, Afryce i na Półwyspie Arabskim. Dostawy dla europejskich sił zbrojnych wariantów typowo terenowych też oczywiście zachodzą, ale mają dzisiaj wybitnie jednostkowy wymiar, dotycząc niewielkiej liczby egzemplarzy przeznaczonych do eksploatacji na misjach rozjemczych i bojowych realizowanych poza naszym kontynentem. Czasami zresztą zdarza się, iż dana firma proponuje nie mniej bazowych wojskowych wykonań typowo militarnych, terenowych niż cywilnych zmilitaryzowanych i hybrydowych – szosowych i uterenowionych. Taka sytuacja występuje przykładowo w przypadku niemieckiego koncernu Goldhofer. Obecnie w swoim portfolio dysponuje on rodziną modułowych naczep terenowych – terenowych naczep należących do jednej rodziny modułowej, dostępnych aż w pięciu modelach bazowych, jako:

REKLAMA
  • 3-osiowa STU 3 z osiami sztywnymi;
  • 4-osiowa STN-H 4 z osiami skręcanymi samonastawnymi, nadążnymi;
  • 5-osiowa STZ-H 5 z osiami skręcanymi ze skrętem wymuszonym;
  • 6-osiowa STZ-H 6 z osiami skręcanymi ze skrętem wymuszonym;
  • 7-osiowa STZ-H 7 z osiami skręcanymi ze skrętem wymuszonym.


Wraz ze wzrostem liczby osi następuje więc przechodzenie z systemu skrętu samonastawnego, nadążnego do skrętu wymuszonego.
Do tego dochodzi dostępność szerokiej gamy wyposażenia standardowego i opcyjnego. Wyposażenie takie zależy od rodzaju naczepy, w tym jej mobilności, oraz kraju przeznaczenia czy użytkowania, i zazwyczaj obejmuje: STIS – półautomatyczny system pompowania kół, CTIS – centralny system pompowania kół, kliny i inne akcesoria służące podniesieniu bezpieczeństwa, certyfikowane zaczepy – punkty mocowania, osprzęt ułatwiający wymianę kół, nogi podporowe, różne typy tylnych ramp najazdowych, różne wciągarki, skrzynkę/skrzynki narzędziowe, zbiornik na wodę nie dla wody pitnej, zasilany z instalacji 24 V chłodzony pojemnik, stalowy stelaż na dodatkowe zbiorniki – kanistry na paliwo lub wodę.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij