Współpraca w zakresie technologii akumulatorów: Daimler Truck przejmuje udziały w niemieckim producencie maszyn high-tech Manz - obie firmy zgadzają się na strategiczne partnerstwo

W ramach podwyższenia kapitału Daimler Truck AG przejmuje około dziesięciu procent udziałów niemieckiego producenta nowoczesnych maszyn Manz AG z siedzibą w Reutlingen. Manz dostarcza niezbędny sprzęt do linii pilotażowej baterii i zostaje strategicznym partnerem Daimler Truck „InnoLab Battery” w fabryce Mercedes-Benz w Mannheim: Umowa o współpracy z Manz obejmuje budowę pilotażowej linii ogniw akumulatorowych i montażu akumulatorów. Mannheim jest centrum kompetencyjnym Daimler Truck w zakresie technologii akumulatorów w strukturze sieci technologicznej fabryk komponentów – zakład dostarcza już do Wörth zestawy akumulatorów do eActrosa. Partnerstwo to kładzie podwaliny pod przyszłe projekty technologii akumulatorów do samochodów ciężarowych i autobusów.

Daimler Truck Producent

Daimler Truck AG stanie się głównym głównym udziałowcem niemieckiej firmy inżynieryjnej Manz AG (https://www.manz.com) poprzez podwyższenie jej kapitału o około dziesięć procent, pod warunkiem uzyskania zgody odpowiednich organów antymonopolowych . Ponadto w pierwszym kroku oba podmioty podpisały umowę o współpracy w zakresie strategicznego partnerstwa w celu przygotowania linii pilotażowej do produkcji ogniw litowo-jonowych i montażu akumulatorów w zakładzie Daimler Truck w Mannheim. W ramach tego partnerstwa strony połączą swoje kompetencje i opracują kolejne projekty dla wspólnej przyszłości. Powyższe ukierunkowano na przygotowanie i wdrożenie innowacyjnej technologii akumulatorów i powiązanych procesów produkcyjnych do ciężarówek i autobusów.

REKLAMA

Manz AG to działający na całym świecie wytwórca zaawansowanych technologicznie maszyn, skupiający się na przemyśle motoryzacyjnym i elektromobilności. Ma on siedzibę w Reutlingen i przeszlo dziesięcioletnie doświadczenie w zakresie procesów i produktów w inżynierii instalacji do wytwarzania ogniw i akumulatorów. Dzięki tej inwestycji Daimler Truck podejmuje strategicznie ważny krok w projektowaniu transportu neutralnego pod względem emisji CO2 oraz w transformacji z konwencjonalnych systemów napędowych na alternatywne technologie napędowe. Dr Andreas Gorbach, Członek Zarządu Daimler Truck Holding AG i z jego ramienia pełniący funkcję osoby odpowiedzialnej za Truck Technology, powiedział „Partnerstwo między Daimler Truck i Manz stanowi istotny kamień węgielny naszej strategii dotyczącej akumulatorów. Naszym celem jest bycie liderem innowacji w branży pojazdów użytkowych. Aby to osiągnąć, konieczne jest posiadanie ogniw akumulatorowych, które spełniają bardzo specyficzne wymagania w ciężarówkach i autobusach. Warunkiem tego pozostaje bardzo ścisła integracja rozwoju produktu i rozwoju procesów produkcyjnych. Razem z Manz ukształtujemy to wymaganie – nasza pilotażowa linia do produkcji ogniw akumulatorowych w fabryce Mercedes-Benz w Mannheim jest kluczowym krokiem w tym kierunku”.

Fabryka Mercedes-Benz w Mannheim to centrum kompetencyjne w zakresie technologii akumulatorów i systemów wysokonapięciowych w Daimler Truck. Mannheim już zaopatruje fabrykę Mercedes-Benz w Wörth w pakiety akumulatorów do seryjnej produkcji całkowicie elektrycznego eActrosa. W tak zwanej „InnoLab Battery” w Mannheim obszary rozwoju i produkcji ściśle ze sobą współdziałają, aby tworzyć innowacyjne rozwiązania rynkowe dla ciężarówek i autobusów. W przyszłości będą tu opracowywane własne ogniwa litowo-jonowe, produkowane na linii pilotażowej i montowane w kompletne systemy akumulatorowe. W najbliższych miesiącach na powierzchni około 10 000 metrów kwadratowych InnoLab zostanie ustawionych ponad 60 nowych maszyn i systemów. Do końca 2024 roku wyniki badań zostaną włączone do rozwoju platformy produktów akumulatorowo-elektrycznych Daimler Truck. W ten sposób „InnoLab Battery” stanowi podstawę przyszłych kompetencji w zakresie zastrzeżonej technologii akumulatorów w Daimler Truck i generuje wiedzę na temat produkcji ogniw litowo-jonowych i ich zastosowań w pojazdach użytkowych. Odkrycia z tego laboratorium będą również stanowić podstawę przyszłych decyzji dotyczących głębokości produkcji własnych systemów akumulatorowych.

Yaris Pürsün, szef Global Powersystems Operation Daimler Truck. ocenił „Nasze InnoLabs pracują nad dalszym rozwojem systemów napędowych przyszłości: od prototypowania po przygotowanie do ewentualnej produkcji seryjnej. Dzięki temu partnerstwu stworzymy wzorcowe rozwiązania dla produkcji akumulatorowych technologii napędów elektrycznych w Europie. Naszym celem jest bycie pionierami w branży pojazdów użytkowych i oferowanie konkurencyjnie zróżnicowanych rozwiązań dla naszych klientów”. Martin Drasch, dyrektor generalny Manz AG, wskazał zaś „Strategiczna współpraca z Daimler Truck jako jednym z największych na świecie wytwórców pojazdów użytkowych odzwierciedla naszą silną pozycję jako kreującego i sterującego innowacjami oraz lidera technologicznego w dziedzinie produkcji akumulatorów litowo-jonowych. Manz ma wieloletnie doświadczenie w rozwoju procesów i produktów w sektorze akumulatorów, a także sprawdzoną wiedzy specjalistyczną w realizacji projektów na dużą skalę. Dzięki naszym innowacyjnym koncepcjom produkcyjnym i rozwiązaniom do wytwarzania akumulatorów litowo-jonowych jesteśmy idealnym partnerem, aby z powodzeniem grać rolę w kształtowaniu strategii elektryfikacji Daimler Truck”.

REKLAMA