Wyposażony na każdą okazję: uniwersalny ciężki samochód ratowniczo-gaśniczy dla OMV

Uniwersalny ciężki samochód ratowniczo-gaśniczy ULFA 6000/2000/2000 z tzw. przemysłowej serii CBS zakładowej straży pożarnej OMV Gänserndorf prezentuje się niezwykle ciekawie. Uderza już sama jego długość, równa prawie 11 m. Potrzebne okazało się więc odpowiednie podwozie, które znaleziono w przypadku 4-osiowego wariantu MAN TGS 41.500 8×6.

MAN TGS 41.500 8×6. Producent

Podwozie to ma dwie skrętne przednie osie, przy tych wymiarach zapewniające bezpieczną jazdę na każdym zakręcie. Napęd pochodzi od silnika MAN D2676 LF66 w nastawie o mocy maksymalnej 368 kW/500 KM, współpracującego z 16-biegową skrzynią przekładniową ZF 16S252OD. Kabina jest krótka, dzienna, z miejscami w układzie 1+1.

REKLAMA

Wyrafinowana technologia gaśnicza


Centralny element zabudowy stanowi przeciwpożarowa pompa odśrodkowa Rosenbauer N100 o wydajności 10000 l/min, w połączeniu z systemem dozowania środka pianotwórczego HYDROMATIC 800 gwarantująca nie tylko wystarczającą ilość wody, ale także piany. Można je zastosować indywidualnie do 3 nasad po lewej i prawej stronie oraz poprzez dachowe działko wodno-pianowe Rosenbauer RM60C. Pojemności poszczególnych zbiorników wynoszą: na wodę 6000 l oraz na środek pianotwórczy 2000 l. Poza tym w przedniej części zamontowano wysokociśnieniowy system gaszenia proszkowego – agregat proszkowy z 2000 kg proszku gaśniczego. Wyjątkowe pozostaje też to, że układ jest ładowany za pomocą sprężarki zainstalowanej w pojeździe. Proszek BC kompatybilny z pianą może być dozowany albo przez drugie dachowe działko – proszkowe Rosenbauer RM60CP, albo przez linię szybkiego natarcia z pistoletem proszkowym.

Szerokie pole zastosowania

Zakładowa straż pożarna OMV Gänserndorf odpowiada nie tylko za operacyjną ochronę przeciwpożarową w zakładzie w Gänserndorf, ale do jej głównych zadań należy ochrona przeciwpożarowa zakładów naftowych i gazowych znajdujących się na całym obszarze jej działania. Zakłady te są zlokalizowane głównie w północno-wschodniej Dolnej Austrii. Aby móc zagwarantować bezpieczną pracę ULF nawet podczas postojów przeciwpożarowych, dłuższych okresów użytkowania, a szczególnie w zimnych porach roku, zarówno zbiornik na wodę, jak i na środek pianotwórczy zostały wyposażone w wydajne ogrzewanie, sterowane termostatycznie.

Kolejny wyznacznik stanowią szerokie reflektory LED, wbudowane w panel dachowy i maszt oświetleniowy Rosenbauer FLEXILIGHT, zabezpieczające wystarczające oświetlenie. Przy tym zarówno działko dachowe, jak i maszt oświetleniowy można obsługiwać za pomocą pilota radiowego Rosenbauer, co przekłada się na bezpieczną pracę i obsługę w sytuacjach awaryjnych.
Podczas dokonywania zakupów dużą wagę przywiązywano jeszcze do bezpieczeństwa służb ratowniczych. W aucie zainstalowano zatem reling dachowy, który można ustawić pneumatycznie, aby zapewnić jak największe bezpieczeństwo podczas prac na dachu nadwozia.

Zasadnicze wymiary tego samochodu równają się 10750x2550x3650 mm, z kolei dopuszczalna masa całkowita 32000 kg.

Wieloletnia współpraca

Nowy ULFA 6000/2000/2000 zastępuje stary ULFA 6000/2000/2000, zbudowany w 1999 roku.
W przeszłości Rosenbauer był w stanie zdobywać punkty w Grupie OMV w różnych procesach zakupowych dzięki wysokiej jakości rozwiązaniom i usługom zorientowanym na klienta. To właśnie w następstwie tego mógł dostarczyć tego ULFA także dla straży pożarnej firmy OMV Gänserndorf.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA