Kabiny takie stanowiły wówczas ciekawą opcję rynkową dla tych z przewoźników, którzy potrzebowali taboru do wykonywania przewozów w ruchu dalekobieżnym, a jednocześnie – przy zadanych ograniczeniach wymiarowych, w tym głównie co do długości zestawu, chcieli wydatnie zwiększyć swoje zdolności przewozowe w obszarze objętości ładunkowej.
Powstała w 1984 roku mała niszowa holenderska firma Estepe taką kabinę przestawiła już w 1985 roku. Była to nadbudówka przeznaczona do krótkich dziennych kabin ciężarówek Volvo z serii F (F10/F12). Nazywała się Top Sleeper – Topsleeper i w porównaniu z analogiczną fabryczną volvowską krótką, dzienną kabiną wysokowagonową Eurotrotter wyróżniała się nieco inną objętością wnętrza oraz bardziej pudełkowatymi kształtami. W środku kabiny wchodziło się do niej przez wywietrznik dachowy. Była promowana jako właściwe rozwiązanie dla poszukujących dodatkowego miejsca sypialnego w seryjnych krótkich kabinach.
Ze względu na zmianę strategii rynkowej – tzw. strategiczną reorientację Estepe zaprzestało oferować takie kabiny dopiero w 2005 roku, gdyż przez wiele lat na rodzimym – holenderskim rynku utrzymywał się na nie niewielki popyt.
Komentarze