[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ

Wyszukiwanie dokonywane za pomocą AI – sztucznej inteligencji pomaga Scania zwiększyć efektywność czasu pracy przewoźników

Nowa uniwersalna wyszukiwarka wykorzystująca najnowszą technologię sztucznej inteligencji oznacza, że warsztaty Scania szybciej rozwiązują problemy z pojazdami. Szczególnie takimi, które nie da się szybko i łatwo rozwiązać za pomocą obecnie stosowanych metod.

W tym nowym podejściu wystarczą nawet film nagrany przez użytkownika auta oraz test prowadzony przez warsztat, by potwierdzić, co było usterką. Tymczasem za pomocą zwykłych procedur sprawdzania systemu zarządzania raportem uzupełniającym Scania oraz narzędzia Scania Diagnose and Programmer nie można znaleźć sposobu, aby skutecznie dojść przyczyny danej usterki.

Na ratunek poszukiwanie za pomocą sztucznej inteligencji AI

Obecnie Scania próbnie wdraża uniwersalną wyszukiwarkę wykorzystującą najnowszą technologię sztucznej inteligencji. Usługa bazuje na nieustrukturyzowanym tekście zawartym w systemie zarządzania raportem uzupełniającym (FRAS), zawierającym wiele informacji na temat odchyleń i działań zaradczych. Na podstawie tych informacji technicy firmy na całym świecie mogą korzystać z „biblioteki” lokalnie wdrażanych rozwiązań tymczasowych. Po zgłoszeniu kłopotu z jakością pola Scania znajduje tymczasową poprawkę w oczekiwaniu na bardziej trwałe rozwiązanie problemu.
Nowa technologia stanowi proste, ale głębokie oraz po części przełomowe wyjście. System FRAS jest już bowiem cennym zasobem, lecz technicy serwisowi Scania na całym świecie używają różnych wyrażeń codziennych, które niekoniecznie są oficjalną terminologią lub właściwą sekwencją słów. W efekcie poszukiwanie fraz takich, jak „nierówna bezczynność”, może okazać się bezowocne. Natomiast wyszukiwanie dokonane za pomocą AI niemal natychmiast kończy się powodzeniem. W tym konkretnym przypadku wskazana aktualizacja oprogramowania została przeprowadzona, problem został rozwiązany, a klient odjechał szczęśliwy.

REKLAMA

W samej tylko Wielkiej Brytanii wsparcie techniczne Scanii rocznie otrzymuje z warsztatów ponad 10 000 przypadków FRAS, w tym zarówno są to pytania techniczne, jak i raporty odchyleń jakości. W większości przypadków podmiot odpowiada warsztatom z wykorzystaniem informacji dotąd dostępnych w FRAS lub za pośrednictwem innych mediów dostępnych w systemach Scania. Niemniej, korzystając z wyszukiwania AI, można uzyskać informacje dokładnie tam, gdzie są potrzebne; tj. na wyciągnięcie ręki techników, tym samym oszczędzając na rozwiązywaniu problemów i skracając czas pracy niezbędny na wykonanie zleceń klienta.

Inteligentne wyszukiwanie „Froogle” jest idealne dla techników mających problemy z czasem

Aktualnie technicy warsztatowi z jednej strony odczuwają o wiele większą presję, z drugiej muszą być coraz szybsi. Do tego nowa generacja ciężarówek zawiera o wiele więcej elektronicznych jednostek sterujących i więcej czujników. To jest kompletnie inny świat porównując z przedstawicielami starszych serii. Jeszcze 10-15 lat temu tabor był mianowicie głównie obarczony problemami mechanicznymi. Obecnie produkt jest 100 razy lepszy, ale diagnostyka i oprogramowanie zajmują teraz ekipom technicznym dużą część czasu. Tym bardziej, że w diagnostyce rozwiązanie problemu może potrwać dwie godziny, dwa dni lub dwa tygodnie. W związku zatem z tym, że samochody stają się bardziej złożone, narzędzia warsztatowe muszą dotrzymywać im kroku. Dlatego technicy z zadowoleniem przyjmują tę nową technologię, nieoficjalnie już nawet nazywaną FRAS-Google lub Froogle.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij