[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Wywrotka kopalniana CF530FAD Construction

DAF wkracza do dotychczas dla siebie obcego segmentu tzw. ciężkich wywrotek kopalnianych z odmianą CF530 FAD 8x4.

Fot. Jarosław Brach 

Pojazd ten ma kabinę krótką-dzienną lub długą, silnik Paccar MX-13 w najmocniejszym nastawie – o maksymalnych 390 kW/530 KM przy 1675 obr/min i 2500 Nm w zakresie 1000-1425 obr/min albo z funkcją Multi-Torque 2600 Nm w zakresie 1000-1460 obr/min, 12-biegową, zautomatyzowaną skrzynię przekładniową ZF TraXon 12TX2610 z terenowym algorytmem zmiany biegów Off-road i o rozpiętości przełożeń 12,92-0,77, tylny 26-tonowy tandemowy most napędowy HR1670 ze zwolnicami, o przełożeniu 3,76:1, przednie osie 9-tonowe (w opcji 10-tonowe), w pełni mechaniczne zawieszenie – z przodu bazujące na resorach parabolicznych, z tyłu wzmocnionych trapezowych, ogumienie Goodyear Omnitrack o rozmiarze – z przodu pojedyncze 385/65R22,5, z tyłu bliźniacze 315/80R22,5, powietrzne zawieszenie kabiny z czterema poduszkami powietrznymi, 340-litrowy zbiornik paliwa i 45-litrowy zbiornik AdBlue. Dopuszczalna technicznie masa całkowita wynosi 44000-46000 kg, co przy ciężkiej tylnozsypowej wywrotce oznacza ładowność na poziomie do 28000-30000 kg. Pierwszy demonstracyjny egzemplarz otrzymał wywrotkę Meiller.

REKLAMA

Tym samym jest to tzw. lekka ciężka wywrotka kopalniana, gdyż w tej klasie sprzętu konkurenci proponują 4-osiowe modele o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 50000 kg i w związku z tym ładowności przekraczającej 30000 kg.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij