[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

ZBW otrzymał zamówienie na 5 samochodów ratownictwa technicznego RW z żurawiami hydraulicznymi

3 marca 2020 roku niderlandzka spółka zależna Albert Ziegler GmbH Giengen/Brenz – Ziegler Brandweertechniek BV oraz region bezpieczeństwa Midden en West Brabant podpisały umowę na dostawę 5 samochodów ratownictwa technicznego RW z żurawiami hydraulicznymi ze składanymi ramionami na podwoziach ciężarówek. Zostaną one dostarczone do straży pożarnej w miastach Breda, Roosendaal, Bergen op Zoom, Raamsdonksveer i Tilburg odpowiednio w latach 2020 i 2021.

Pojazdy są zbudowane na 3-osiowym podwoziu Volvo FH typ 460 High 6x2 z X-Track. Bazowo jest to podwozie typowo szosowe z ostatnią osią wleczoną, z pojedynczym ogumieniem, sterowaną elektronicznie i skręcaną hydraulicznie przeciwbieżnie w stosunku do przednich kół kierowanych, dla poprawy manewrowości, w tym redukcji promienia skrętu. Przy czym, w celu polepszenia trakcji w warunkach pogorszonej przyczepności czy w trakcie operowania po drogach w gorszym stanie – błotnistych, gruntowych, itd., podwozie to dodatkowo zaopatrzono w system hydrostatycznego napędu kół osi przedniej X-Track niderlandzkiej firmy Terberg. Poza tym pojazd ten cechują: krótka, dzienna, 3-osobowa kabina z miejscami w układzie 1+2, rozstaw osi 4300 mm oraz silnik D13 w nastawie o mocy maksymalnej 460 KM/338 kW, współpracujący z własną Volvo, zautomatyzowaną, 12-biegową skrzynią przekładniową I-Shift, dwusprzęgłową -Dual Clutch, przenoszącą moment obrotowy do 2800 Nm. Ponadto – dla wzrostu bezpieczeństwa eksploatacji – zastosowano elektronicznie kontrolowany układ hamulcowy z systemem stabilizacji toru jazdy ESP, system kamer do obserwacji dookrężnej 360º z monitorem w kabinie oraz poduszki powietrzne.

Zabudowa powstała w technologi Ziegler ALPAS, czyli bazuje na wykorzystaniu systemu aluminiowych paneli i modułów, co przekłada się na połączenie lekkości oraz odporności na korozję wraz z długim okresem użytkowania. Funkcjonalnie składa się ona z dwóch zasadniczych części: modułów przedziałów na sprzęt i wyposażenie oraz żurawia hydraulicznego. Zasadnicze skrytki umieszczono z każdego z boków w liczbie po trzy na każdą stronę. Są to dwie skrytki przednie o dużej wysokości – od dachu do dołu – oraz niższa skrytka z tyłu, gdyż zlokalizowana nad osią napędową. Do tego dochodzi niższy moduł tylnych skrytek, za żurawiem, na tylnym zwisie samochodu. Skrytki są chronione lekkimi aluminiowymi żaluzjami pyło- i wodoszczelnymi, a dostęp do skrytek bocznych ułatwiają dolne, odchylane do dołu szerokie podesty. W skrytkach tych przewożone są liczne pozycje wyposażenia specjalnego, w tym przykładowo generator prądotwórczy 230/400V 12 kVA. Po zmroku bądź w sytuacji gorszej widzialności prowadzenie akcji ułatwiają oświetlenie wykonane w technologi Z-Vision oraz wysuwany pneumatycznie lekki masz oświetleniowy z przechylnymi i obrotowymi najaśnicami.

REKLAMA

Wprowadzony żuraw to żuraw hydrauliczny ze składanymi ramionami HIAB X-HIPRO 232 o maksymalnym momencie siły udźwigu 19,4 Tm, usytuowany idealnie nad osią ostatnią – trzecią. Podczas pracy tego żurawia hydraulicznie wysuwane są podpory stabilizujące, w tym przednie najpierw opuszczane z modułu nadwozia tuż za kabiną i dopiero następnie regulowane w poziomie co do wartości wysunięcia. Poza tym wyposażenie obejmuje m.in. hydrauliczną wciągarkę FFW-5 o maksymalnej sile uciągu 50 kN, z liną o długości 50 m.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA