REKLAMA

ZIEGLER prezentuje nową lotniskową Klasę Z. Cz.1

Albert Ziegler GmbH – członek chińskiej CIMC Group – ZIEGLER zbliżył się do punktu kulminacyjnego Innovation Rollout 2020 – koncern pokazał bowiem następną generację lotniskowych ciężkich samochodów ratowniczo-gaśniczych – nową Klasę Z.

Premierowa Klasa Z wykazuje m.in. przodujące wartości przyspieszenia, jeden z najmocniejszych układów napędowych na rynku oraz niezwykle przestronną kabinę (Z-Cab AiR). Wyposażenie zawiera również nowy modułowy interfejs operacyjny Z-Control i nowe wieżyczki – wieżyczkowe działka wodno-pianowe ZIEGLER.

REKLAMA

Historia specjalnych lotniskowych samochodów ratowniczo-gaśnicznych Ziegler

Od 1969 roku do dzisiaj – ponad 50 lat doświadczenia w produkcji lotniskowych samochodów strażackich

Pierwszy lotniskowy samochód strażacki ZIEGLER - typ FLF 30 / 50-5 dla lotniska w Kopenhadze – został dostarczony w 1969 roku. Pierwsze pojazdy z linii Z powstały niespełna dwie dekady później – najpierw w 1988 roku Z1 na podwozie Faun 6x6, potem pierwszy Z8 na podwoziu MAN 8x8, który został ukończony w 1992 roku w ścisłej współpracy z lotniskiem w Norymberdze. Dalsze kroki rozwojowe w serii Z obejmowały wprowadzenie w 2002 roku systemu ALPAS w wykonaniu dla lotniska w Stuttgarcie, rozszerzenie serii o Z6 w 2010 roku – Z6 dla Brukseli – oraz wejście pierwszego Z8 na podwoziu Titan dla straży pożarnej lotniska we Frankfurcie nad Menem – FRAPORT. W 2015 roku rodzinę produktów uzupełnił pierwszy Z4 dla klienta z Chin. Do dzisiaj firma dostarczyła 115 sztuk Z8, 110 sztuk Z6 i 10 sztuk Z4. Zarówno wtedy, jak i teraz, klienci mogą polegać na wypróbowanej i przetestowanej technologii gaśniczej ZIEGLER, przygotowanej do specjalnych wymagań operacyjnych lotnisk. W Klasie Z wszystkie normy i standardy – właściwe dla tych typów pojazdów – są spełnione, a nawet przekroczone. Przykłady obejmują normy ICAO, NFPA, EASA, CCCF, ADV i wiele innych.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA