REKLAMA

Zakład samochodowy "Ural" rozpoczął produkcję i sprzedaż szosowych wersji ciężarówek z rodziny NEXT Cz.2

Z rosyjskiej perspektywy głównymi cechami Ural NEXT 6x4 są komfort, bezpieczeństwo oraz funkcjonalność.

Producent
Fot. Producent

W sferze komfortu po raz pierwszy w pojazdach Ural zainstalowano system linkowy układu sterowania skrzyni biegów, poprawiający jakość zmiany biegów oraz zmniejszający poziom hałasu w kabinie i drgania dźwigni zmiany biegów. Do tego dźwignia zmiany biegów w kabinie jest niewielka, co zwiększa łatwość obsługi, a nowoczesny panel instrumentów z wyświetlaczem ciekłokrystalicznym jest kompaktowy i przekazuje wiele informacji. Standardowa kompletacja kabiny zawiera też tempomat, centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby, podgrzewaną szybę, podgrzewane lusterka zewnętrzne, wielofunkcyjną kierownicę, komputer pokładowy, system audio, filtr kabinowy oraz regulowaną na wysokość kolumnę kierownicy. Dodatkowo kabina ciągnika dostaje z tyłu łóżko do spania.
Mając na uwadze niezawodność i manewrowość w Ural NEXT 6x4 zastosowano natomiast nowoczesne komponenty zabezpieczające wysokie osiągi i dużą trwałość. Osie cechują się dopuszczalnym obciążeniem do 10000 kg. Ponadto mosty napędowego tylnego tandemu dostały poprzeczne i międzyosiową blokady mechanizmów różnicowych, umożliwiające ciężarówkom poruszanie się w trudnych warunkach drogowych. Przy tym konstrukcja przedniej osi zapewnia kąt skrętu kół do 50°, co przekłada się na zdecydowanie poprawioną zwrotność. Inne wyróżniki to zintegrowana przekładnia kierownicza, całkowicie metalowy przedni zderzak oraz nowoczesne oświetlenie. Do napędu służą silniki rzędowe YMZ-536 (dla wywrotki) i YaMZ-653 (dla ciągnika siodłowego) klasy ekologicznej Euro-5 o wysokiej wydajności paliwowej.
W zakresie bezpieczeństwa z kolei układ z kabiną klasyczną – przedkabinową maską poprawia bezpieczeństwo bierne kierowcy i pasażerów oraz gwarantuje szybki i wygodny dostęp do silnika bez podnoszenia kabiny. Poza tym galwanizacja części kabiny minimalizuje wpływ agresywnych mediów, a wybrane partie kokpitu wykonano z nowoczesnych i odpornych na uderzenia materiałów polimerowych.
Pod względem funkcjonalności samochody te będą zaś z powodzeniem wykorzystywane przez rosyjskich przewoźników zarówno na drogach asfaltowych, jak i na budowach, w obiektach użyteczności publicznej, w rolnictwie, ponieważ zachowują jeden z najlepszych w swojej klasie kosztów posiadania, ekonomicznej konserwacji i zdolności adaptacyjnych do rosyjskich warunków pracy.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA