[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Zestaw transportowy do przerzutu ciężkiego sprzętu MZKT 741351 (8x8)+ 999421+837211. Cz. 2

Białoruski producent ciężkiego kołowego sprzętu przewozowego – ciężarówek oraz specjalistycznych transporterów MZKT – Volat (МЗКТ – Ми́нский заво́д колёсных тягаче́й, biał. МЗКЦ – Ми́нский заво́д колёсных тягаче́й; Mińska Fabryka Ciągników Kołowych) ujawnił informacje o nowym zdemilitaryzowanym systemie transportowym do przerzutu wielotonowych maszyn lub sprzętu, tworzonym przez ciężki ciągnik siodłowo-balastowy MZKT 741351 (8x8) oraz zespół naczepa-przyczepa MZKT 999421+837211.

Fot. Producent

Sam ciągnik MZKT 741351 w układzie napędowym 8x8, analogicznie jak sprzęgnięty z nim zespół naczepa-przyczepa, to konstrukcja wybitnie specjalna, przygotowana do eksploatacji po drogach o nawierzchni utwardzonej oraz jednocześnie zoptymalizowana do użycia w niezwykle trudnych warunkach drogowych, w tym pustynnych – na pustynnych bezdrożach. Dlatego wyróżnia się: bardzo wysoką dzielnością terenową – wysoką mobilnością taktyczną, bardzo wysoką ładownością oraz dostosowaniem do działania w bardzo wysokich temperaturach, przy wysokiej wilgotności i dużym zapyleniu powietrza. Odzwierciedlają to m.in. masy i wymiary. Wysokość auta równa się 3880 mm, długość 10300 mm, w tym zwis przedni 2400 mm, rozstaw osi 2250+2750+1700 mm i zwis tylny 870 mm, z kolei dopuszczalna masa całkowita 54800 kg przy naciskach na osie – przód 2x12400 kg, tył 2x15300 kg. Masa własna to 28800 kg, zaś ładowność – nacisk na siodło 26000 kg. Do tego dopuszczalną masę całkowitą zestawu określono na 132800 kg przy jednej naczepie oraz do 210800 kg przy układzie z naczepą i przyczepą. Dlatego do napędu wykorzystano potężny silnik. Jest to amerykańska jednostka Caterpillar Acert C-18. Cechują ją: 6 cylindrów w układzie rzędowym, 18,1 litra pojemności, turbodoładowanie, chłodzenie powietrza doładowującego oraz – w tym nastawie – moc maksymalna 597 kW/812 KM przy 2100 obr/min i maksymalny moment obrotowy 3300 Nm przy 1400 obr/min. Napęd przenoszą: 6-biegowa, automatyczna skrzynia przekładniowa Allison M6620 AR o rozpiętości przełożeń 4,00-0,67 i 5,51-3,46 dla biegów wstecznych, z zespołem sprzęgła hydrokinetycznego i już własne MZKT – 2-biegowa skrzynia rozdzielcza o przełożeniach droga i=1, teren i=1,88 oraz wzmocnione mosty napędowe. Te ostatnie są dwustopniowe, z redukcją w piastach kół i z blokadami mechanizmów różnicowych, uzupełnionych o blokady międzymostowe. Ponadto mosty te niezależnie zawieszono – z przodu w zawieszeniu drążki skrętne, z tyłu sprężyny śrubowe – i zaopatrzono w wyłącznie pojedyncze, balonowe ogumienie o rozmiarze 18.00R25. W tej kompletacji dochodzą jeszcze system kontroli ciśnienia w oponach i centralny system pompowania kół (CTIS). Na wysoką dzielność terenową wpływają także: kąt natarcia o wartości 30º, kąt zejścia o wartości 35º, 480-milimetrowy prześwit i zdolność pokonywania przeszkód pionowych o wysokości 480 mm.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij