Zestaw transportowy do przerzutu ciężkiego sprzętu MZKT 741351 (8x8)+ 999421+837211. Cz.3

Białoruski producent ciężkiego kołowego sprzętu przewozowego – ciężarówek oraz specjalistycznych transporterów MZKT – Volat (МЗКТ – Ми́нский заво́д колёсных тягаче́й, biał. МЗКЦ – Ми́нский заво́д колёсных тягаче́й; Mińska Fabryka Ciągników Kołowych) ujawnił informacje o nowym zdemilitaryzowanym systemie transportowym do przerzutu wielotonowych maszyn lub sprzętu, tworzonym przez ciężki ciągnik siodłowo-balastowy MZKT 741351 (8x8) oraz zespół naczepa-przyczepa MZKT 999421+837211.

Producent
Fot. Producent

Poza tym potężną spawaną ramę podwozia o tradycyjnym układzie drabinowym tworzą wzmocnione podłużnice i poprzeczki. Zderzak przedni jest stalowy, ze ściętymi narożami mieszczącymi w zagłębieniu zespół czterech okrągłych reflektorów, środkowym wlotem powietrza o kształcie połączonych – u góry odwróconego trapezu i u dołu prostokąta – z ułożonymi w poziome szeregi okrągłymi otworami, pod ramionami tego trapezu z każdej strony solidnym uchwytem do ewakuacji, górną poziomą belką – poręczą oraz dolną partią ściętą mocno do tyłu i płynnie przechodzącą w stalową osłonę spodu silnika. Do kabiny, ze względu na jej bardzo wysokie osadzenie, prowadzą de facto cztery stopnie wejściowe, w tym dolny poniżej linii osi oraz górny tuż pod progiem. Wagonowa, stalowa, mechanicznie zawieszona, mocno wysunięta do przodu kabina ma płaskie wszystkie powierzchnie, płaskie szyby w oknach, dzieloną szybę przednią ustawioną pionowo i ścięte górne boczne naroża. Z jej przodu na dolnym panelu umieszczono trzy poziome wloty powietrza, ponad nimi stylizowany napis VOLAT. Nad płaską dzieloną szybą znajdują się: pośrodku trzy okrągłe światła i na narożach – u dołu reflektory halogenowe od góry chronione stalową listwą, na której górze, nad tymi reflektorami, zlokalizowano okrągłe, pomarańczowe światła samochodu uprzywilejowanego. Na przednich narożach pod linią okien zamocowano pionowe deflektory o kształcie nieco zoptymalizowanym aerodynamicznie, przy czym przy tego rodzaju zastosowaniach pojazdu element ten odgrywa rolę czysto wizualną, a nie użytkową. Z boków między drzwiami zainstalowano pionową poręcz, natomiast drzwi otwierają się w dwóch kierunkach – przednie mają solidne zawiasy z przodu na słupku A, tylne takie zawiasy z tyłu, tuż przed zakabinową tzw. szafą. Kwestia dotyczyła tego, by osoby wchodzące zarówno do przodu, jak i do tyłu mogły skorzystać z tych samych schodów. Wchodzenie ułatwiają jeszcze wysunięcie do przodu kabiny oraz długość tych schodów, wskutek czego nad ściętym do tyłu błotnikiem czwarty stopień dochodzi do samego tyłu tylnych drzwi.

Wewnątrz proponowane są dwie aranżacje – albo z ośmioma miejscami siedzącymi, albo z trzema miejscami siedzącymi z przodu i tylną ławką, pełniącą też rolę łóżka do spania – tzn. górna leżanka po złożeniu występuje jako oparcie ławki. W celu poprawy komfortu prowadzenia kierowca dostał do dyspozycji m.in. wygodny fotel o szerokim zakresie regulacji i regulowaną kolumnę kierownicy. Na wyposażeniu znalazły się również m.in. układ klimatyzacji z automatyczną kontrolą i lodówka.

WYBRANE DLA CIEBIE

CIĘŻARÓWKI

MAN eTruck: przygotowany do produkcji wielkoseryjnej Cz.1

Pierwsza międzynarodowa prezentacja na targach IAA Transportation 2022 nowej elektrycznej ciężarówki MAN jako prototypu seryjnego. Produkcja 20 sztuk prototypów eTruck w ramach przygotowań do nowej linii produkcji mieszanej w Monachium. Doradztwo 360 stopni eMobility Consulting wspiera klientów MAN w przejściu na pojazdy elektryczne

CIĘŻARÓWKI

Funkcjonalność, efektywność paliwowa i komfort jazdy: na targach IAA Transportation 2022 Mercedes-Benz Trucks prezentuje najnowsze ze swoich ciężarówek z napędem wysokoprężnym Cz.3

Actros L oferuje szereg funkcji i elementów wyposażenia zapewniających odprężenie podczas jazdy, komfort mieszkalny i wysoką efektywność pracy. Model Actros L Edition 3, limitowany do 400 egzemplarzy, wyróżnia się ponadto około 30 ekskluzywnymi elementami wyposażenia dodatkowego. Actros F plus, oprócz funkcjonalności, jeszcze mocniej od swego poprzednika, Actrosa F, stawia teraz na komfort i wydajność. Trzecia generacja silnika OM 471 do ciężkich pojazdów użytkowych czyni Actrosa jeszcze dynamiczniejszym, jednocześnie obniżając zużycie paliwa nawet o 4%. Druga generacja systemu MirrorCam zapewnia kierowcy jeszcze lepsze wsparcie w wielu sytuacjach drogowych. Systemy asystujące, takie jak Active Sideguard Assist, Active Drive Assist 2 i Active Brake Assist 5 z funkcją rozpoznawania pieszych, zapewniają wzrost bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Umowy Serwisowe, np. Mercedes-Benz Complete czy nowa umowa Mercedes-Benz CompleteMile, w połączeniu z Mercedes-Benz Uptime i portalem Fleetboard mogą przyczynić się do optymalizacji całkowitych kosztów eksploatacji.

CIĘŻARÓWKI

Funkcjonalność, efektywność paliwowa i komfort jazdy: na targach IAA Transportation 2022 Mercedes-Benz Trucks prezentuje najnowsze ze swoich ciężarówek z napędem wysokoprężnym Cz.2

Actros L oferuje szereg funkcji i elementów wyposażenia zapewniających odprężenie podczas jazdy, komfort mieszkalny i wysoką efektywność pracy. Model Actros L Edition 3, limitowany do 400 egzemplarzy, wyróżnia się ponadto około 30 ekskluzywnymi elementami wyposażenia dodatkowego. Actros F plus, oprócz funkcjonalności, jeszcze mocniej od swego poprzednika, Actrosa F, stawia teraz na komfort i wydajność. Trzecia generacja silnika OM 471 do ciężkich pojazdów użytkowych czyni Actrosa jeszcze dynamiczniejszym, jednocześnie obniżając zużycie paliwa nawet o 4%. Druga generacja systemu MirrorCam zapewnia kierowcy jeszcze lepsze wsparcie w wielu sytuacjach drogowych. Systemy asystujące, takie jak Active Sideguard Assist, Active Drive Assist 2 i Active Brake Assist 5 z funkcją rozpoznawania pieszych, zapewniają wzrost bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Umowy Serwisowe, np. Mercedes-Benz Complete czy nowa umowa Mercedes-Benz CompleteMile, w połączeniu z Mercedes-Benz Uptime i portalem Fleetboard mogą przyczynić się do optymalizacji całkowitych kosztów eksploatacji.

CIĘŻARÓWKI

Funkcjonalność, efektywność paliwowa i komfort jazdy: na targach IAA Transportation 2022 Mercedes-Benz Trucks prezentuje najnowsze ze swoich ciężarówek z napędem wysokoprężnym Cz.1

Actros L oferuje szereg funkcji i elementów wyposażenia zapewniających odprężenie podczas jazdy, komfort mieszkalny i wysoką efektywność pracy. Model Actros L Edition 3, limitowany do 400 egzemplarzy, wyróżnia się ponadto około 30 ekskluzywnymi elementami wyposażenia dodatkowego. Actros F plus, oprócz funkcjonalności, jeszcze mocniej od swego poprzednika, Actrosa F, stawia teraz na komfort i wydajność. Trzecia generacja silnika OM 471 do ciężkich pojazdów użytkowych czyni Actrosa jeszcze dynamiczniejszym, jednocześnie obniżając zużycie paliwa nawet o 4%. Druga generacja systemu MirrorCam zapewnia kierowcy jeszcze lepsze wsparcie w wielu sytuacjach drogowych. Systemy asystujące, takie jak Active Sideguard Assist, Active Drive Assist 2 i Active Brake Assist 5 z funkcją rozpoznawania pieszych, zapewniają wzrost bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Umowy Serwisowe, np. Mercedes-Benz Complete czy nowa umowa Mercedes-Benz CompleteMile, w połączeniu z Mercedes-Benz Uptime i portalem Fleetboard mogą przyczynić się do optymalizacji całkowitych kosztów eksploatacji.

REKLAMA