[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.5

Zestaw transportowy do przerzutu ciężkiego sprzętu MZKT 741351 (8x8)+ 999421+837211. Cz.5

Białoruski producent ciężkiego kołowego sprzętu przewozowego – ciężarówek oraz specjalistycznych transporterów MZKT – Volat (МЗКТ – Ми́нский заво́д колёсных тягаче́й, biał. МЗКЦ – Ми́нский заво́д колёсных тягаче́й; Mińska Fabryka Ciągników Kołowych) ujawnił informacje o nowym zdemilitaryzowanym systemie transportowym do przerzutu wielotonowych maszyn lub sprzętu, tworzonym przez ciężki ciągnik siodłowo-balastowy MZKT 741351 (8x8) oraz zespół naczepa-przyczepa MZKT 999421+837211.

Fot. Producent

W związku z faktem, iż MZKT proponuje kompletny system transportowy do przerzutu ciężkiej techniki budowlanej i inżynieryjnej, a nie jedynie sam samochód, z ciągnikiem sprzęgany jest pochodzący z jego własnych zakładów zespół naczepa-przyczepa. Naczepa MZKT 999421 ma pneumatyczny układ hamulcowy i 6 hydraulicznie zawieszonych osi, spośród których cztery ostatnie są kierowane przeciwbieżnie w stosunku do przednich kół ciągnika, dla redukcji promienia skrętu. Łabędzia szyja została specjalnie ukształtowana poprzez podniesienie jej partii za ciągnikiem, by w ten sposób nie uderzała o jego tylną krawędź w czasie jazdy w terenie, czyli nie wpływała negatywnie na dzielność terenową zestawu. Pojedyncze ogumienie typu XS TL 173F na wszystkich kołach cechuje się rozmiarem 525/65R20,5. Masę własną tej naczepy określono na 28000 kg, ładowność na 76000 kg, co daje dopuszczalną masę całkowitą 104000 kg przy naciskach na osie 6x13000 kg i nacisku na siodło 26000 kg. Szerokość pokładu ładunkowego wynosi 3650 mm i 4650 mm po rozszerzeniu, jego długość 16300-16400 mm, szerokość najazdów – rozstaw maksymalny – 4200 mm, maksymalna wysokość najazdów do ich górnej krawędzi po podniesieniu 5000 mm, kąt najazdu 11°, rozstaw osi 1600 mm, średnica sworznia zaczepowego 89 mm, wysokość pokładu ładunkowego nad powierzchnią gruntu 1400 mm.

REKLAMA

Takie parametry, w tym głównie dopuszczalna ładowność i wymiary pokładu ładunkowego, powodują, iż na tej naczepie można alternatywnie przewozić ciężki sprzęt inżynieryjny bądź budowlany w granicach możliwości technicznych, jeden kontener 40-stopowy lub dwa kontenery 20-stopowe. Ponadto wśród proponowanych opcji znalazły się m.in.: hak zaczepowy z tyłu dla podłączenia przyczepy, automatyczny system smarowania, wskaźniki uszkodzenia – przebicia opon, autonomiczna jednostka napędowa – zasilająca z silnikiem Caterpillar C1,5 z kompresorem powietrza i pompą hydrauliczną dla systemu pompowania kół i napędu elementów wspomagających i ramp, łożyska i rolki prowadzące, punkty mocowania ładunku/kontenerów, regulowane jednosekcyjne rampy załadunkowe z napędem hydraulicznym.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij