REKLAMA

Zetros 8x8 Paul - IAA 2018 Cz. 1

Na zewnątrz, tuż obok połączonych hal nr 14 i 15, które w całości wynajmował Daimler, swoje stoisko przygotował niemiecki Paul, od lat zajmujący się konwersją fabrycznych ciężarówek Mercedesa do wydań nietypowych, z rzadką konfiguracją i układem osi, zmienionymi ramą czy/i zawieszeniem, zmodyfikowaną kabiną i innymi przeróbkami, jakie potentatowi, ze względu na ich odmienność od seryjnych standardów, nieraz trudno jest wykonać we własnym zakresie.

Jarosław Brach
Fot. Jarosław Brach

Są to bowiem przeważnie auta niezwykle niszowe, powstające w bardzo krótkich seriach, liczących kilka, kilkanaście sztuk, a nieraz i jedną, na konkretne zamówienia odbiorców, potrzebujących tak specyficznego sprzętu transportowego zazwyczaj do realizacji konkretnego , wąsko zdefiniowanego zakresu zadań. Co ważne, tak składane egzemplarze objęte są pełną firmową gwarancją Mercedesa, mogą być dystrybuowane przez jego sieć oraz mogą liczyć na jego pełne wsparcie posprzedażowe, w tym w zakresie nietypowych części zamiennych.

W tym roku Paul wystawiała dwa takie pojazdy po konwersjach – 4-osiowego Zetrosa i 3-osiowe Atego.

REKLAMA

Górnictwo, kopalnie odkrywkowe, straż pożarna, ekipy poszukiwawcze, remontowe i budowlane, energetyka, przewóz ciężkich i/czy objętościowych ładunków w trudnym terenie, konieczność dotarcia do ciężko dostępnych miejsc wiążąca się z potrzebą pokonania bardzo wymagających bezdroży, a to wszystko przy wyjątkowo niesprzyjających, bardzo gorących warunkach klimatycznych takie są podstawowe warunki i otoczenia działania dla premierowego Mercedesa Zetrosa 3543A 8x8. Paul Nutzfahrzeuge wyposażył go w napędzaną i kierowaną oś wleczoną z zawieszeniem pneumatycznym, rozdzielacz momentu obrotowego przy drugiej z osi tylnego tandemu, w pełni automatyczną skrzynię przekładniową Allison oraz wyłącznie pojedyncze, szerokie, balonowe ogumienie na wszystkich kołach, zdecydowanie ułatwiające poruszanie się mniej spoistym grudnie, takim jak piasek, błoto czy inne miękkie, nieutwardzone podłoże. Pojazd ten ma cztery napędzane osie z blokadą mechanizmu różnicowego, w tym dwie osie skrętne – pierwszą i ostatnią – wleczoną, zwiększające przyczepność i zapewniające przejazd nawet w najbardziej niesprzyjających warunkach eksploatacyjnych na obszarach pustynnych. Możliwość sterowania oraz napęd dodatkowo zamontowanej czwartej osi sprawiają wraz z napędem na wszystkie koła sprawiają, że auto staje się wyjątkowo zwrotne, z kolei pod względem samej charakterystyki prowadzenia może być obsługiwane tak łatwo, jak 3-osiowy standardowy odpowiednik. Co więcej, dzięki zwiększonej ładowności i objętości przestrzeni ładunkowej wersja ta jest perfekcyjnie dopasowana do ciężkich zastosowań w ekstremalnych warunkach topograficznych i klimatycznych.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA