REKLAMA

Zetros 8x8 Paul - IAA 2018 Cz. 3

Na zewnątrz, tuż obok połączonych hal nr 14 i 15, które w całości wynajmował Daimler, swoje stoisko przygotował niemiecki Paul, od lat zajmujący się konwersją fabrycznych ciężarówek Mercedesa do wydań nietypowych, z rzadką konfiguracją i układem osi, zmienionymi ramą czy/i zawieszeniem, zmodyfikowaną kabiną i innymi przeróbkami, jakie potentatowi, ze względu na ich odmienność od seryjnych standardów, nieraz trudno jest wykonać we własnym zakresie.

Producent
Fot. Producent

Ta wyjątkowo wytrzymała ciężarówka z klasyczną , długą kabiną z seryjnego Zetrosa stanowi kolejny znakomity przykład na owocną współpracę pomiędzy działem Mercedes-Benz Special Trucks (MBS) w Wörth w Nadrenii Palatynat w Niemczech, specjalnymi zakładami potentata – manufakturą Custom Tailored Trucks (CTT) Mercedes-Benz w Molsheim w Alzacji we Francji oraz ich wykwalifikowanym partnerem Paul Nutzfahrzeuge w Vilshofen-Albersdorf w Dolnej Bawarii w Niemczech. Generalnie samochód ten wyróżniają: zwiększona ładowność i możliwości przewozowe, zachowanie bardzo wysokich dzielności terenowej i manewrowości oraz nowe obszary zastosowania Jako podstawę do konwersji wybrano 3-osiowe podwozie z napędem na wszystkie koła Mercedes-Benz Zetros 2743 A 6x6 z seryjnej produkcji koncernu. Cechują je długość całkowita około 9,25 m, ładowność 15500 kg, pełne mechaniczne zawieszenie na resorach piórowych, hamulce bębnowe wszystkich trzech osi oraz de facto bardzo wszechstronna koncepcja budowy Zetrosa z klasyczną kabiną, razem oferujące idealne warunki wstępne dla późniejszego dostosowania zindywidualizowanych czy konwersji nadwozi nawet w przypadku tego 27-tonowego nośnika. Po zakończeniu prac związanych z konwersją w zakładzie Paula Nutzfahrzeuge, 4-osiowy Zetros 8x8 ma zwiększoną do około 10,5 m długośćczyli o 1,25 m i podniesioną do 35000 kg dopuszczalną masę całkowitą, w zależności od rodzaju założonych opon i przepisów prawnych w kraju rejestracji. Również w zależności od tych czynników ładowność wzrasta do maksymalnie 22000 kg. Ponadto zwiększona długość konstrukcyjna wynosząca w przybliżeniu siedem metrów pozwala na montaż i użytkowanie nadwozi wymiennych, transport kontenerów oraz ciężkiego i objętościowego wyposażenia i osprzętu, dużych pożarniczych nadwozi ratowniczo-gaśniczych albo cystern do wody/paliw, w tym wraz z dystrybutorem, o bardzo dużej, dochodzącej nawet do 20000 litrów pojemności. Powyższe umożliwia wdrożenie do kolejnych obszarów zastosowań, przykładowo takich, jak sektor budowlany, w przemyśle budowlanym, w sektorze wydobywczym, na polach naftowych i gazowych sektora naftowego oraz w straży pożarnej i służbach odpowiedzialnych za likwidację skutków katastrof, jak obrona cywilna.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA