REKLAMA

Zimowe testy ciężarówek Mercedes-Benz: eActros i eEconic mierzą się lodem, śniegiem i niskimi temperaturami`

Prawie seryjne prototypy akumulatorowo-elektrycznych samochodów ciężarowych Mercedes-Benz napotykają śnieg i lód, zarówno podczas codziennych operacji transportowych u klientów, jak i w trakcie intensywnego użytkowania na torze testowym.

W mroźnym lutym tego roku inżynierowie testowi z Mercedes-Benz Trucks poddali eActrosa i eEconica szczegółowej serii różnych prób na Jurze Szwabskiej. Wyjątkową uwagę specjaliści zwrócili na zachowanie akumulatorów i elektrycznego układu napędowego w ekstremalnych warunkach pogodowych. Intensywnie sprawdzano również systemy zarządzania ciepłem i energią. Systemy te zapewniają bowiem, że zarówno układ napędowy, jak i kabina kierowcy są utrzymywane w sposób energooszczędny w odpowiednich temperaturach, nawet gdy temperatura zewnętrzna jest wyjątkowo niska.

REKLAMA

Od 2018 roku eActros z powodzeniem jeździ w odmiennych warunkach pogodowych jako prototyp w operacjach realizowanych przez klientów. Najnowsze testy potwierdzają, że eActros i eEconic są zdolne do pracy w warunkach zimowych!

W tym roku jest planowane rozpoczęcie seryjnej produkcji eActrosa do ciężkiej dystrybucji. Przy czym model ten powstający seryjnie będzie znacznie lepszy od obecnego prototypu w wybranych aspektach, takich jak zasięg, moc napędu i bezpieczeństwo. Na nadchodzący rok zaplanowano też uruchomienie seryjnego wytwarzania niskopodłogowego typu eEconic. Ten pojazd do zadań komunalnych bazuje na eActrosie, a obecnie są planowane jego pierwsze testy u klientów. Przy tym eEconic będzie głównie używany do zbierania odpadów w zastosowaniach związanych z gospodarką odpadami miejskimi.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA