Zmilitaryzowana ciężarówka Agrale Marrua AM41 4x4 Cz.1

Brazylijska firma motoryzacyjna Agrale jest praktycznie nieznana w Polsce, chociaż istnieje od ponad 55 lat. Powyższe w znacznej mierze wynika zapewne z faktu, iż w zakresie sprzedaży koncentruje się ona głównie na rynkach dalekich od Europy, takich jak południowoamerykański, afrykański oraz państw Półwyspu Arabskiego.

Producent
Fot. Producent

Obecnie oferta podmiotu obejmuje traktory rolnicze, pięć modeli ciężarówek cywilnych z serii PBT – 2- i 3-osiowych, pokrywających zakres dopuszczalnych mas całkowitych od 7500 do 22000 kg, oraz lekkie i średniotonażowe zmilitaryzowane samochody terenowe dla sił zbrojnych. Największym i najcięższym z nich jest Agrale Marrua AM41 4x4.

Ten lekki wariant należący do kategorii średniotonażowej – średniej ładowności i wysokiej mobilności taktycznej po raz pierwszy został pokazany w 2013 roku. Opracowano go w celu spełnienia ewentualnych wymogów brazylijskich sił zbrojnych na sprzęt przewozowy tej klasy. Przy czym, mimo iż auto to należy do rodziny Agrale Marrua 4x4, gdzie słowo Marrua oznacza dzikiego byka, ale nazwę tę w tym przypadku użyto wyłącznie w celach marketingowych. AM 41 4x4 cechuje się bowiem zupełnie inną konstrukcją niż pozostali członkowie serii Marrua. Przede wszystkim jest to znacznie większa maszyna – klasyczna ciężarówka, a nie lekka wersja terenowa, dzięki czemu da się nią przemieszczać więcej cięższego ładunku.

Pod względem budowy AM41 4x4 to niezwykle prosty środek transportu kołowego, niczym szczególnym się nie wyróżniający. Niemniej, z drugiej strony, takich przymiotów właśnie wymagają jego potencjalni użytkownicy – kwestia dotyczy tego, by sprawiał on jak najmniej problemów w trakcie eksploatacji w trudnych warunkach klimatycznych i terenowych, przy obsłudze przez mniej wprawny personel, nierzadko dokonywanej w warunkach polowych, przy pomocy prostych narzędzi.

Zobacz również:
WYBRANE DLA CIEBIE

TRANSPORT WOJSKOWY

Oficjalne otwarcie pierwszego państwowego warsztatu w bazie lotniczej Gilze-Rijen

Dostawy zmilitaryzowanych ciężarówek nowej Scanii Gryphus do bazy lotniczej Gilze-Rijen spowodowały, że ta lokalizacja została wyznaczona na jeden z czterech Państwowych Warsztatów Obronnych (SOW). W tych warsztatach technicy zbrojeniowi pracują nad różnymi pojazdami Gryphus pod nadzorem specjalistów ze Scanii. Dzięki nowemu warsztatowi holenderskie siły zbrojne oraz Scania robią kolejny krok w dalekosiężnej współpracy. Oficjalne otwarcie SOW w Gilze-Rijen nastąpiło w dniu 25 października.

TRANSPORT WOJSKOWY

Pierwsze dostawy systemów przeciwlotniczych „mała Narew”

4 października 2022 roku ukazała się informacja, że w celu przyśpieszenia osiągania zdolności bojowych w zakresie zwalczania zagrożeń powietrznych, w tym głównie rakietowych pocisków manewrujących, z końcem września 2022 roku na wyposażenie Sił Zbrojnych RP zostały wprowadzone pierwsze egzemplarze rakietowego systemu przeciwlotniczego krótkiego zasięgu opartego na rakietach CAMM, których producentem jest brytyjska firma MBDA UK.

TRANSPORT WOJSKOWY

Mobilne stacje paliw: Rheinmetall RMMV zdobywa zamówienie Bundeswehry na lotniskowe samochodowe cysterny paliwowe

Rheinmetall MAN Military Vehicles (RMMV) zdobył ważne zamówienie na pojazdy specjalne dla Bundeswehry. Niemieckie Siły Zbrojne zawarły z nim bowiem umowę na dostawę w sumie 48 samochodowych cystern paliwowych do użytku na licznych lotniskach armii niemieckiej. Ponadto istnieje możliwość zakupu kolejnych pięciu pojazdów tego typu.

TRANSPORT WOJSKOWY

Czeskie i międzynarodowe sukcesy Tatry

Tatra Trucks pracuje nad kolejnymi projektami dotyczącymi modernizacji uzbrojenia i sprzętu Armii Republiki Czeskiej. Należą do nich np. projekty nowych kołowych haubic samobieżnych Caesar 8x8 oraz systemów rakietowych obrony powietrznej Spyder, dla których Tatra Trucks ma dostarczyć wojsku odpowiednie podwozie, ponownie z serii Force.

REKLAMA