[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Zmilitaryzowana ciężarówka Agrale Marrua AM41 4x4 Cz. 2

Brazylijska firma motoryzacyjna Agrale jest praktycznie nieznana w Polsce, chociaż istnieje od ponad 55 lat. Powyższe w znacznej mierze wynika zapewne z faktu, iż w zakresie sprzedaży koncentruje się ona głównie na rynkach dalekich od Europy, takich jak południowoamerykański, afrykański oraz państw Półwyspu Arabskiego.

Fot. Producent

Agrale AM41 4x4 to zmilitaryzowana wojskowa ciężarówka należąca do kategorii średniotonażowej – średniej ładowności i wysokiej mobilności taktycznej
Źródło napędu auta stanowi turbodoładowany silnik wysokoprężny MWM MaxxForce 4.8 – 4-cylindrowy, rzędowy, o pojemności 4.748 cm³, ze sterowanym elektronicznie systemem wtrysku wysokociśnieniowego common rail, w tym wydaniu spełniający normę czystości spalin Euro 3/PROCONVE P5 oraz rozwijający moc maksymalną 121 kW/165 KM przy 2200 obr/min i maksymalny moment obrotowy 600 Nm w zakresie od 1200 do 1600 obr/min. Warto wskazać że MWM International jest spółką zależną amerykańskiego koncernu Navistar. Za przeniesienie napędu odpowiadają jednotarczowe, suche sprzęgło o średnicy 362 mm, sterowane hydraulicznie, wspomagane pneumatycznie, 5-biegowa, mechaniczna skrzynia przekładniowa Eaton FSO 4505 C (przełożenia – 1ª 5,78:1/2ª 2,73:1/3ª 1,63:1/4ª 1,00: 1/5ª 0,770:1/bieg wsteczny 5,26:1) i 2-biegowa skrzynia rozdzielcza Fabco TC-28A, o przełożeniach – teren 2,22 : 1, droga 1 : 1, z załączaniem przełożenia terenowego podczas jazdy w trudnych warunkach drogowych za pomocą przycisku na tablicy rozdzielczej. Na trasach/szlakach o nawierzchni utwardzonej wykorzystuje się już konfigurację 4x2. Most przedni to oś Fabco FSD-10A, most tylny – oś Meritor MS-19145. W zawieszeniu obu wykorzystano elementy mechaniczne – z tyłu resory półeliptyczne, w przypadku każdej z tych osi uzupełnione o drążki stabilizatorów oraz amortyzatory teleskopowe dwustronnego działania. Dla zachowania wysokiej dzielności terenowej na kołach o rozmiarze 7,5x22,5” założono też wyłącznie pojedyncze ogumienie o rozmiarze 275/80R22,5”, z bieżnikiem terenowym.

REKLAMA

Analogicznie pod względem innych kluczowych komponentów i wdrożonych technologii AM41 4x4 niczym wyjątkowym się nie cechuje. Tradycyjną ramę podwozia o układzie drabinowym tworzą podłużnice LNE 38 o długości 6600 i rozstawie 865 mm oraz poprzeczki. Pojemność zbiornika paliwa określono na 150 litrów. Krótka, dzienna, ciekawa stylistycznie, zapożyczona z cywilnych odmian kabina mieści kierowcę i jednego pasażera, a miejsce dla drugiego pasażera jest proponowane jako opcja. Stalowy zderzak z przodu w górnej części pionowej zawiera – po bokach okrągłe, chronione stalową kratą światła zasadnicze i kierunkowskazy, w partii środkowej m.in. zaczepy – tzw. oczka mocujące, natomiast jego partię dolną mocno ścięto do tyłu. Partia ta u spodu łączy się ze stalową osłoną spodu silnika. Takie rozwiązanie powiększa kąt natarcia i zabezpiecza bezproblemowe poruszanie się nawet w trudnym terenie, do czego przyczynia się jeszcze dolny, najniższy, uchylny stopień wejściowy. Drugi ze stopni – stały przebiega na wysokości dolnej krawędzi zderzaka. W 24-voltowej instalacji elektrycznej występują dwa akumulatory 12V/100 Ah i alternator 28 V/80 A. Pneumatyczny, dwuobwodowy układ hamulcowy, z automatyczną regulacją siły hamowania, bazuje na hamulcach bębnowych osi przedniej i tylnej. Układ kierowniczy to zaś system ZF SERVOCOM 8095, należąca do grupy przekładni mechanicznych ze wspomaganiem hydraulicznym.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij