Agrale AM41 4x4 to zmilitaryzowana wojskowa ciężarówka należąca do kategorii średniotonażowej – średniej ładowności i wysokiej mobilności taktycznej
Źródło napędu auta stanowi turbodoładowany silnik wysokoprężny MWM MaxxForce 4.8 – 4-cylindrowy, rzędowy, o pojemności 4.748 cm³, ze sterowanym elektronicznie systemem wtrysku wysokociśnieniowego common rail, w tym wydaniu spełniający normę czystości spalin Euro 3/PROCONVE P5 oraz rozwijający moc maksymalną 121 kW/165 KM przy 2200 obr/min i maksymalny moment obrotowy 600 Nm w zakresie od 1200 do 1600 obr/min. Warto wskazać że MWM International jest spółką zależną amerykańskiego koncernu Navistar. Za przeniesienie napędu odpowiadają jednotarczowe, suche sprzęgło o średnicy 362 mm, sterowane hydraulicznie, wspomagane pneumatycznie, 5-biegowa, mechaniczna skrzynia przekładniowa Eaton FSO 4505 C (przełożenia – 1ª 5,78:1/2ª 2,73:1/3ª 1,63:1/4ª 1,00: 1/5ª 0,770:1/bieg wsteczny 5,26:1) i 2-biegowa skrzynia rozdzielcza Fabco TC-28A, o przełożeniach – teren 2,22 : 1, droga 1 : 1, z załączaniem przełożenia terenowego podczas jazdy w trudnych warunkach drogowych za pomocą przycisku na tablicy rozdzielczej. Na trasach/szlakach o nawierzchni utwardzonej wykorzystuje się już konfigurację 4x2. Most przedni to oś Fabco FSD-10A, most tylny – oś Meritor MS-19145. W zawieszeniu obu wykorzystano elementy mechaniczne – z tyłu resory półeliptyczne, w przypadku każdej z tych osi uzupełnione o drążki stabilizatorów oraz amortyzatory teleskopowe dwustronnego działania. Dla zachowania wysokiej dzielności terenowej na kołach o rozmiarze 7,5x22,5” założono też wyłącznie pojedyncze ogumienie o rozmiarze 275/80R22,5”, z bieżnikiem terenowym.
Analogicznie pod względem innych kluczowych komponentów i wdrożonych technologii AM41 4x4 niczym wyjątkowym się nie cechuje. Tradycyjną ramę podwozia o układzie drabinowym tworzą podłużnice LNE 38 o długości 6600 i rozstawie 865 mm oraz poprzeczki. Pojemność zbiornika paliwa określono na 150 litrów. Krótka, dzienna, ciekawa stylistycznie, zapożyczona z cywilnych odmian kabina mieści kierowcę i jednego pasażera, a miejsce dla drugiego pasażera jest proponowane jako opcja. Stalowy zderzak z przodu w górnej części pionowej zawiera – po bokach okrągłe, chronione stalową kratą światła zasadnicze i kierunkowskazy, w partii środkowej m.in. zaczepy – tzw. oczka mocujące, natomiast jego partię dolną mocno ścięto do tyłu. Partia ta u spodu łączy się ze stalową osłoną spodu silnika. Takie rozwiązanie powiększa kąt natarcia i zabezpiecza bezproblemowe poruszanie się nawet w trudnym terenie, do czego przyczynia się jeszcze dolny, najniższy, uchylny stopień wejściowy. Drugi ze stopni – stały przebiega na wysokości dolnej krawędzi zderzaka. W 24-voltowej instalacji elektrycznej występują dwa akumulatory 12V/100 Ah i alternator 28 V/80 A. Pneumatyczny, dwuobwodowy układ hamulcowy, z automatyczną regulacją siły hamowania, bazuje na hamulcach bębnowych osi przedniej i tylnej. Układ kierowniczy to zaś system ZF SERVOCOM 8095, należąca do grupy przekładni mechanicznych ze wspomaganiem hydraulicznym.