Zmilitaryzowana ciężarówka Agrale Marrua AM41 4x4 Cz.3

Agrale AM41 4x4 to zmilitaryzowana wojskowa ciężarówka należąca do kategorii średniotonażowej – średniej ładowności i wysokiej mobilności taktycznej

Producent
Fot. Producent

Podstawowe masy i wymiary oraz kluczowe parametry Agrale AM41 4x4 prezentują się następująco: rozstaw osi 3750 mm, długość całkowita 7250 mm, szerokość na wysokości osi przedniej 2130 mm, szerokość na wysokości osi tylnej 2355 mm, szerokość kabiny 2150 mm, szerokość na wysokości lusterek 2840 mm, wysokość maksymalna 3270 mm, prześwit pod osią przednią 330 mm, prześwit pod osią tylną 250 mm, zwis przedni 1890 mm, kąt natarcia 37º, kąt zejścia 30º, zdolność pokonywania wzniesień – dla dopuszczalnej masy całkowitej – 60%, możliwość ruszenia na wzniesieniu 40% – dla dopuszczalnej masy całkowitej, kąt rampowy 60%, maksymalny przechył boczy 30%, głębokość brodzenia – bez przygotowania – bez snorkela – 1000 mm, maksymalna wysokość przeszkody pionowej 350 mm, prędkość maksymalna 110 km/h, prędkość pełzania 4 km/h, zasięg 600 km, średnica zawracania – 11,2-16,5 m. Masa własna wynosi 6000 kg, ładowność taktyczna – w terenie 2500 kg, dopuszczalna masa całkowita 9500 kg, z kolei dopuszczalna masa całkowita zestawu 12000 kg. Tym samym ta ciężarówka może transportować ludzi i ładunki o masie do 2500 kg w dowolnym terenie. W tradycyjnej skrzyni ładunkowej na metalowych siedzeniach/ławkach może pomieścić 14 żołnierzy, a skrzynię tę przykrywa się opończą na stelażu. Marrua AM41 może również holować przyczepy lub działa o maksymalnej masie 2500 kg.

Wyposażenie standardowe i opcjonalne pojazdu obejmuje m.in.: zestaw SAPA, złącze 12-polowe w instalacji elektrycznej, system niezależnego ogrzewania, klimatyzację, światła przeciwmgielne, ochraniacze świateł, opcjonalną elektryczną wciągarkę, dwa 20-galonowe kanistry na paliwo, malowanie na matowy zielony kolor, przednią osłonę rurową, inklinometr – czujnik nachylenia i GPS.

Oprócz armii brazylijskiej pojazd ten przedsiębiorstwo proponuje potencjalnym klientom eksportowym. Lista tych odbiorców zalicza się do autentycznie długich, gdyż w przypadku odmian cywilnych znajdują się na niej nabywcy aż z 55 krajów – są to: Argentyna, Boliwia, Chile, Kolumbia, Ekwador, Gujana, Gujana Francuska, Paragwaj, Peru, Surinam, Urugwaj, Wenezuela, Kostaryka, Kuba, Salwador, Gwatemala, Panama, Repub. Dominikana, Trynidad i Tobago, RPA, Angola/Kongo, Republika Zielonego Przylądka, Mozambik, Namibia, Nigeria, Zimbabwe, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Jordania, Kuwejt, Liban, Turcja.

Zobacz również:
WYBRANE DLA CIEBIE

TRANSPORT WOJSKOWY

Oficjalne otwarcie pierwszego państwowego warsztatu w bazie lotniczej Gilze-Rijen

Dostawy zmilitaryzowanych ciężarówek nowej Scanii Gryphus do bazy lotniczej Gilze-Rijen spowodowały, że ta lokalizacja została wyznaczona na jeden z czterech Państwowych Warsztatów Obronnych (SOW). W tych warsztatach technicy zbrojeniowi pracują nad różnymi pojazdami Gryphus pod nadzorem specjalistów ze Scanii. Dzięki nowemu warsztatowi holenderskie siły zbrojne oraz Scania robią kolejny krok w dalekosiężnej współpracy. Oficjalne otwarcie SOW w Gilze-Rijen nastąpiło w dniu 25 października.

TRANSPORT WOJSKOWY

Pierwsze dostawy systemów przeciwlotniczych „mała Narew”

4 października 2022 roku ukazała się informacja, że w celu przyśpieszenia osiągania zdolności bojowych w zakresie zwalczania zagrożeń powietrznych, w tym głównie rakietowych pocisków manewrujących, z końcem września 2022 roku na wyposażenie Sił Zbrojnych RP zostały wprowadzone pierwsze egzemplarze rakietowego systemu przeciwlotniczego krótkiego zasięgu opartego na rakietach CAMM, których producentem jest brytyjska firma MBDA UK.

TRANSPORT WOJSKOWY

Mobilne stacje paliw: Rheinmetall RMMV zdobywa zamówienie Bundeswehry na lotniskowe samochodowe cysterny paliwowe

Rheinmetall MAN Military Vehicles (RMMV) zdobył ważne zamówienie na pojazdy specjalne dla Bundeswehry. Niemieckie Siły Zbrojne zawarły z nim bowiem umowę na dostawę w sumie 48 samochodowych cystern paliwowych do użytku na licznych lotniskach armii niemieckiej. Ponadto istnieje możliwość zakupu kolejnych pięciu pojazdów tego typu.

TRANSPORT WOJSKOWY

Czeskie i międzynarodowe sukcesy Tatry

Tatra Trucks pracuje nad kolejnymi projektami dotyczącymi modernizacji uzbrojenia i sprzętu Armii Republiki Czeskiej. Należą do nich np. projekty nowych kołowych haubic samobieżnych Caesar 8x8 oraz systemów rakietowych obrony powietrznej Spyder, dla których Tatra Trucks ma dostarczyć wojsku odpowiednie podwozie, ponownie z serii Force.

REKLAMA