Oś przednia ma zawieszenie mechaniczne i nośność 8500-9000 kg, osie tylne – pierwsza pchana i z kołami sterowanymi w tym samym kierunku co koła przedniej osi kierowanej oraz dwie tylne napędzane – mają pełne zawieszenie powietrzne i sumaryczną nośność 34000 kg (8000+2x13000 kg, teoretyczna możliwość zastosowania wzmocnionego mostu tandemowego RT3210HV o maksymalnej nośności 32000 kg). Mosty napędowe są wzmocnione, dwustopniowe, z bliźniaczym ogumieniem. Dla uzyskania konfiguracji 8x6 istnieje możliwość zamówienia hydraulicznie napędzanej osi przedniej, ale przy zestawach o mniejszej dopuszczalnej masie całkowitej. Ramę podwozia o tradycyjnym układzie drabinowym tworzą wzmocnione podłużnice i poprzeczki. Kabina jest długa z dachem podwyższonym Globetrotter (L2H2), z dwoma wygodnymi leżankami i może zostać zastąpiona przez jeszcze bardziej obszerną kabinę, o większej przestrzeni życiowej Globetrotter (L2H3), z najwyższym dachem. W elektronicznie sterowanym układzie hamulcowym zastosowano jedynie hamulce tarczowe. Na liście systemów odpowiedzialnych za podniesienie bezpieczeństwa znalazły się jeszcze:
- adaptacyjny tempomat i ostrzeżenie przed kolizją z hamulcem bezpieczeństwa;
- asystent utrzymania pasa ruchu;
- wsparcie dla alertów kierowcy;
- wsparcie zmiany pasa ruchu;
- światło hamowania awaryjnego;
- elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy – ESP.
Poza tym osprzęt znajduje się za kabiną, gdzie umieszczono również potężny, 850-litrowy zbiornik paliwa. Za kabiną mogą być także zamocowane liczne pozycje odpowiadające na specyficzne wymogi konkretnego klienta, takie jak skrzyni narzędziowe czy zespół wciągarek. Do tego nacisk na specjalne, 3,5-calowe siodło Georg Fischer HD może dochodzić do 23000 kg. Firma podaje, iż cała zabudowa została wykonana we własnym zakresie, w zakładach Volvo Trucks, w celu przestrzegania wysokich koncernowych rygorystycznych standardów jakości.
Z innych oferowanych opcji warto natomiast wymienić m.in. instalowane z przodu – wzmocnione hak zaczepowy i płytę montażową, stalową osłonę spodu silnika przydatną przy wjeździe w teren, boczne – narożne dolne stalowe partie zderzaków o grubości 3 mm, zderzaki Heavy Duty przydatne podczas trudnych misji w trudnych warunkach, zderzaki X-High do których można dodać przedni stopień, elastyczny w trzech kierunkach i bardzo wytrzymały, oraz wydłużenie ramy o maksymalnie 400 mm, dla zamocowania wciągarki czy innego wymaganego osprzętu.