[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Zmilitaryzowane Volvo FMX Cz.1

Volvo promuje zmilitaryzowane warianty należące do specjalizowanego typoszeregu FMX najnowszej generacji.

Fot. Producent

Spośród nich – jak na razie – standard najgłębszej militaryzacji reprezentuje 4-osiowa odmiana w układzie napędowym 8x8. Przy czym realnie jest to podwozie z mechanicznym systemem przekazywania napędu w układzie 8x6, z przodu z napędzaną pierwszą osią i drugą przednią osią napędzaną hydrostatycznie. Oś ta pochodzi od holenderskiego Terberga i przekazuje napęd do prędkości około 25-30 km/h, po czym następuje samoczynne wyłączenie tego układu. Niemniej powyższe wystarczy, przy poruszać się w formule 8x8 w bardzo trudnych warunkach drogowych, a i tak zazwyczaj po przekroczeniu 25-30 km/h napęd na przód się wyłącza. Rozwiązanie takie nie należy do relatywnie tanich, ale w porównaniu z tradycyjnym systemem mechanicznego przekazywania napędu pozwala zaoszczędzić na masie własnej auta. W zestawieniu z odpowiednikiem z konwencjonalnym napędem na wszystkie koła, układ waży bowiem nawet 400 kg mniej i przyczynia się do niższego zużycia paliwa. Typowymi sytuacjami podczas jazdy, w których można ten układ wykorzystać, są przykładowo:

  • nieutwardzone drogi, takie jak drogi polne i place budowy;
  • śliska nawierzchnia, taka jak błoto, lód i śnieg;
  • odcinki tras o pagórkowatym ukształtowaniu.

Zalety tego napędu to:

  • niewiele wyższe zużycie paliwa niż w wersjach bez napędzanej przedniej osi;
  • oszczędność na masie pojazdu wynosząca 400 kg w stosunku do klasycznego napędu na wszystkie koła. O te 400 kg może zatem wzrosnąć ładowność;
  • zachowana standardowa wysokość konstrukcyjna, kształt i punkt ciężkości pojazdu szosowego;
  • poprawa bezpieczeństwa jazdy dzięki zwiększeniu trakcji i lepszemu utrzymywaniu toru ruchu na podłożu nieutwardzonym i w zimowych warunkach;
  • przenoszenie hamowania silnikiem na przednią oś, a dzięki temu uzyskanie lepszego rozkładu siły hamowania.

Ponadto podczas jazdy po drodze pompa hydrauliczna i silniki przy kołach nie wytwarzają tarcia. Natomiast w przypadku tradycyjnego napędu elementy przenoszące napęd na przednią oś obracają się również wówczas, gdy napęd na tę oś został wyłączony.

REKLAMA

Poza tym wersja ta ma pojedyncze ogumienie na wszystkich kołach, przednią stalową płytę montażową/wciągarkę oraz rozbudowany zestaw innych elementów militaryzujących. Przykładowo w nadaniu bardziej agresywnego, bojowego wyglądu pomocny okazuje się przedni, wysunięty do przodu zderzak uzupełniony o pałąk w kształcie odwróconego trapezu z mocno na boki skierowanymi ramionami. Dzięki temu pałąk ten nie przesłania znaku firmowego na panelu pod panelem podszybia z dwoma uchwytami, a dodatkowo w swojej środkowej, obniżonej partii otrzymał cztery reflektory dalekiego zasięgu.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij