[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Zmilitaryzowane Volvo FMX Cz.2

Volvo promuje zmilitaryzowane warianty należące do specjalizowanego typoszeregu FMX najnowszej generacji.

Fot. Producent

Pod względem filozofii budowy FMX bazuje oczywiście na programie modułowym, po części zbieżnym z programem Renault Trucks. W ramach Grupy Volvo praktycznie takie same są mianowicie silniki i skrzynie przekładniowe, co oznacza wymierne korzyści – oszczędności po stronie obsługowo-naprawczej.

Zmilitaryzowane FMX są aktualnie dostępne jako:

REKLAMA
  • 2-osiowe podwozia i ciągniki siodłowe układzie napędowym 4x4;
  • 3-osiowe podwozia i ciągniki siodłowe w układach napędowych 6x4 i 8x4;
  • 4-osiowe ciągniki siodłowe w układzie napędowym 8x4;
  • 4-osiowe podwozia w układach napędowych 8x4, 8x6 i 8x8, przy czym podwozia w układzie 8x4 mogą wystąpić z osiami w układzie 2+2 bądź 1+3, w tym ostatnim przypadku z osią drugą pchaną lub czwartą wleczoną, z pojedynczym ogumieniem skręcaną i podnoszoną, z podwójnym podnoszoną.

Odmiany 2-osiowe osiągają dopuszczalną masę całkowitą do nawet 21000-23000 kg i dopuszczalną masę całkowitą zestawu do 40000-60000 kg, 3-osiowe odpowiednio do 29000-42000 kg (pojedyncze/podwójne ogumienie z tyłu) i 44000-100000 kg, z kolei 4-osiowe do 36000-50000 kg (pojedyncze/podwójne ogumienie z tyłu) i 70000-100000-120000 kg. Podwozie i ciągnik siodłowy 6x4 cechują: zdolność pokonywania wzniesień 30-60%, maksymalny przechył boczny 30%, maksymalna szerokość możliwego do pokonania rowu/okopu 900 mm, maksymalna wysokość możliwej do pokonania przeszkody pionowej 500 mm, głębokość brodzenia 750-1200 mm.

W tym programie modułowym, niczym z klocków Lego, w warunkach możliwości technicznych (przy uwzględnieniu technicznych ograniczeń), ciężarówki składa się z następujących kluczowych modułów bazowych:

  • kabiny – krótkie dzienne lub długie (Day Cab lub Sleeper);
  • ramy podwozia typu drabinowego z różnymi wzmocnieniami;
  • osie przednie o nacisku 8000, 9000 albo 10000 kg;
  • osie tylne – mosty napędowe o nacisku – solo 13000 kg (zestaw do 65000 kg), tandem 21000-26000-32000 kg (zestaw do 100000-120000 kg);
  • zawieszenie: osie o podwójnej redukcji: solo – pełne mechaniczne – resory paraboliczne/konwencjonalne, tandemy 21000 kg – paraboliczne, 26000 kg – paraboliczne/konwencjonalne piórowe, 32000 kg – konwencjonalne piórowe;
  • silniki – 10,8-litrowe i 12,8-litrowe: Euro 3 – 330-520 KM, do 2500 Nm, Euro 5 – 330-540 KM, do 2600 Nm, Euro 6 – 330-540 KM, do 2600 Nm;
  • skrzynie przekładniowe – wyłącznie własne Volvo – 14-biegowe manualne, 12-biegowe zautomatyzowane I-Shift, w tym ze specjalnym trybem do jazdy terenowej, 6-biegowe, w pełni automatyczne Powertronic.

Jako dostępne fabrycznie wyposażenie militaryzujące Volvo wymienia: dachowy luk ewakuacyjny/duży dachowy luk ewakuacyjny, wzmocnioną strukturę kabiny, malowanie na kolory wybrane przez nabywcę, tzw. system mobilnego kamuflażu, oświetlenie black-out i konwojowe, przygotowanie podwozi pod różne rodzaje zabudów, szekle mocujące do transportu morskiego, kolejowego i lotniczego, przednie i tylne zaczepy holownicze, elektryczne połączenia standardu NATO, konwersję dla klimatu chłodnego/arktycznego (dodatkowe ogrzewanie silnika, dodatkowe ogrzewanie kabiny, ekstra izolacja), koło zapasowe z żurawikiem, specjalną skrzynkę sprzętową, mocowania na kanistry, hak do przyczepy zgodnie z życzeniem odbiorcy, dodatkowe oświetlenie, wciągarki do ewakuacji innych pojazdów lub samoewakuacji– montowane z przodu bądź z boku – o sile uciągu od 1000 do 15000 kg czy nawet do 40000 kg przy montażu centralnie za kabiną, hydrostatyczny system napędu osi przedniej, wkładki w oponach lub centralny system pompowania kół.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij