[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Zmilitaryzowany ciągnik siodłowy Scania P440 CA8x6HHZ Cz.1

Ciągnik P440 CA8x6HHZ zbudowano pod kątem wymagań francuskich sił zbrojnych – z nimi jako dedykowanym odbiorcą, a wchodzi on w skład naczepowego zestawu paliwowego.

Fot. Producent

Prace nad tym zestawem zostały zainicjowane w 2010 roku. W ich ramach starano się uwzględnić trzy podstawowe czynniki. Z jednej strony kwestia dotyczyła możliwości zwiększenia ilości zabieranego paliwa i ogólnie podniesienia zdolności przewozowych drogowych zestawów paliwowych, co przekładałoby się na podwyższenie efektywności realizowanych operacji wsparcia logistycznego. Z drugiej wymagano wzrostu stopnia mobilności taktycznej, oznaczającego możliwość operowania bliżej linii frontu czy bezproblemowego zaopatrywania polowych baz paliwowych, lotnisk polowych oraz bezpośrednio w warunkach polowych innych środków transportu i walki, w tym wozów bojowych i śmigłowców. Do tej pory eksploatowane zestawy przyczepowe, składające się z 3-osiowych ciężarówek Renault CBH 385 350 6x6 z klasyczną długą kabiną, charakteryzowały się bowiem:

  • relatywnie niską, co najwyżej średnią mobilnością. Chociaż mianowicie same podwozia miały jedynie pojedyncze ogumienie na wszystkich kołach, co przekładało się na ich wysoką dzielność terenową, lecz w przypadku zestawu dzielność tę wydatnie ograniczała 2-osiowa przyczepa dyszlowa Trailor RV1 z podwójnym ogumieniem obu osi;
  • zdolnością do zabrania jedynie 18000 litrów paliwa.

I po trzecie analiza rodzajów walk prowadzonych w trakcie konfliktów asymetrycznych w Iraku i Afganistanie ewidentnie wskazała na potrzebę opancerzenia i uzbrojenia pojazdów tworzących zestawy paliwowe, gdyż – ze względu na swoje przeznaczenie – nieraz stawały się one jednym z ważniejszych celów ataków przeciwnika.

REKLAMA

Pierwszy prototypowy egzemplarz zestawu został dostarczony do służby paliwowej armii francuskiej dokładnie w dniu 15 marca 2013 roku. Oficjalnie zaprezentowano go nieco później, podczas uroczystej parady wojskowej w tzw. Dniu Bastylii w lipcu tego samego roku. Następnie zestaw ten poddano serii wnikliwych sprawdzianów. Nadzorowała je DGA – Francuska Agencja Zamówień Obronnych. Trwały one aż półtora roku!!! - od kwietnia 2013 do września 2014. W ich trakcie przeprowadzono szereg badań i symulacji, w tym próby terenowe i zaopatrzeniowe. Problem dotyczył zachowania się pojazdu/zestawu w różnych warunkach oraz określenia jego wartości użytkowej i ekonomiki eksploatacyjnej. Warto podkreślić, iż część ze sprawdzianów cząstkowych odbyła się wcześniej. Przykładowo testy zdalnie sterowanego dachowego stanowiska strzeleckiego nowego samochodu przeprowadzono w marcu 2012 roku. Ponieważ wyniki wszystkich tych badań okazały się satysfakcjonujące, zamówienie zostało złożone. Jego stronę jako dostawca tworzy konsorcjum Scania-Maisonneuve-Essonne Sécurité (podwozie-naczepa-opancerzenie). Pierwotnie kontrakt dotyczy 34 zestawów, które w armii francuskiej otrzymały nazwę CaRaPACE (Camion Ravitalleur Petrolier de l'Avant a Capacite Etenoue). Dostawy seryjnych pojazdów rozpoczęły się w styczniu 2015 roku.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij