REKLAMA

Zmilitaryzowany ciągnik siodłowy Scania P440 CA8x6HHZ Cz.3

Francuzi zestaw ten traktują jako narodowy, tzn. pochodzący od krajowych podmiotów, gdyż: podwozie ciężarówki dostarcza francuska filia montażowa Scanii w Angers oraz francuskie są przedsiębiorstwa Maisonneuve i Essonne Sécurité.

Producent
Fot. Producent

W docelowym modelu paliwowego wsparcia logistycznego zestawy CaRaPACE w armii francuskiej mają:

REKLAMA
  • zastąpić zestawy przyczepowe 18 m³, tworzone przez 3-osiowe Renault CBH 385 350 6x6 oraz 2-osiowe przyczepy RV1 Trailor;
  • uzupełnić szosowe zestawy przyczepowe ravitailleurs théâtres d’opérations extérieures (TOE), tworzone przez 2-osiowe ciężarówki szosowe Renault Trucks typ G300-19, połączone z 2-osiowymi przyczepami paliwowymi Guhur typ R219.

Obecnie są to największe zestawy paliwowe, jakie znajdują się na stanie posiadania sił zbrojnych Republiki. Dzięki o 22,2% większej pojemności cysterny w danym czasie mogą wykonać analogicznie większą pracę przewozową niż zestawy tworzone przez Renault CBH 385 6x6. W praktyce jednak praca ta w zadanym czasie może być jeszcze o kilka procent wyższa dzięki większej możliwej do uzyskania średniej prędkości jazdy. Tym samym następuje wzrost efektywności wykorzystania jednostki taboru – ten sam sprzęt z taką samą załogą wykona większą pracę przewozową w danym czasie ewentualnie zrealizuję tę samą pracę w krótszym czasie. Oba te czynniki mają istotne przełożenie na zagadnienia związane z ekonomiką eksploatacyjną. Poza tym CaRaPACE nadaje się do wykorzystania na asymetrycznym i tradycyjnym polu walki, przy możliwej bliskiej styczności z przeciwnikiem, podczas gdy stare zestawy mogły być jedynie użytkowane na terenach niezagrożonych atakami. I właśnie głównie w takim celu te nowe zestawy zostały nabyte – są dedykowane w pierwszym rzędzie do wysyłki na misje interwencyjne poza granice kraju.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA