Zmodernizowane dystrybucyjne Renault Trucks model roku 2019 już w sprzedaży

Francuski koncern prezentuje wersje 2019 aut pochodzących z dystrybucyjnej gamy D i D Wide. Pojazdy te charakteryzują się lepszą aerodynamiką i komfortem kierowcy oraz nowymi silnikami Euro 6 Step D. Kombinacja tego nowego wyposażenia i ulepszeń silnika zapewnia oszczędność paliwa nawet do 7% w porównaniu z poprzednią generacją.

Producent
Fot. Producent

Euro 6 Etap D

Silniki DTI 5, DTI 8 i DTI 11 są już zgodne z regulacją Euro 6 Step D, obowiązującą od 1 września 2019 roku. Zmodernizowane D i D Wide zostały teraz wyposażone w filtr cząstek stałych nowej generacji. Ponadto, dla dalszej optymalizacji zużycia paliwa, silniki DTI 5 i DTI 8 otrzymały nowe oprogramowanie sterujące. Przeprojektowano także pełną gamę urządzeń dodatkowych oraz wprowadzono układ chłodzenia oleju i pompę wody o niskim przepływie. Przy tym w silnikach można stosować Biodiesel (do 100%) oraz są też dostępne odmiany na CNG.

Zoptymalizowana aerodynamika

Prace wykonane ostatnio przez Renault Trucks w jego eksperymentalnym pojeździe Urban Lab 2 dowiodły, że optymalizacja aerodynamiki stanowi jedną z kluczowych dźwigni dla zmniejszenia zarówno zużycia paliwa, jak i emisji CO2 w wariantach dystrybucyjnych, szczególnie w środowiskach podmiejskich. Dlatego, aby poprawić przepływ powietrza, a tym samym znacznie ograniczyć zużycie paliwa, zoptymalizowano aerodynamikę D i D Wide. W wydaniu 2019 zaopatrzono je w premierowe deflektory boczne oraz w premierowy, regulowany dachowy deflektor, który można dostosować do wszystkich rodzajów nadwozia dzięki 12 pozycjom ustawienia.

Bezpieczeństwo i komfort jazdy

Mając z kolei na uwadze wzrost bezpieczeństwa i komfortu jazdy, w samochodach zastosowano nowe systemy wspomagające kierowcę. Adaptacyjny tempomat (ACC) automatycznie utrzymuje minimalną odległość za pojazdem z przodu, co zapewnia płynniejszą jazdę przy dużym natężeniu ruchu oraz redukuje zmęczenie kierowcy. Poza tym integralną funkcję stanowi regulowany ogranicznik prędkości (ASL). Sterowanie dla obu systemów znajduje się w zasięgu ręki kierowcy, co prowadzi do bezpieczniejszej i bardziej wydajnej jazdy.
Połączenie tych udoskonaleń i nowego wyposażenia w porównaniu z poprzednią generacją umożliwia klientom zmniejszenie zużycia paliwa o 7%.

Zobacz również:
REKLAMA