REKLAMA

Zrównoważone dostawy dla McDonald's w Finlandii realizowane gazowymi ciężarówkami Scania

HAVI wykorzystuje ciężarówki Scania zasilane biogazem do realizacji dostaw do sieci restauracji McDonald's w Finlandii.

Pomimo zaledwie 5,5 miliona mieszkańców Finlandia ma jedną z najbardziej rozwiniętych sieci dystrybucji biogazu w Europie, z 33 stacjami publicznymi. Szesnaście z nich oferuje biogaz w najczystszej postaci (CBG100), a siedemnaście dostarcza biogaz zmieszany z kopalnym metanem.

Przy tak doskonale rozwiniętej infrastrukturze nie dziwi zatem, że niedawno HAVI Logistics zadecydowało o zmianie połowy ze swojej ośmiopojazdowej fińskiej floty na biogazowe – zasilane biogazem ciężarówki Scania. Tym bardziej, że HAVI, które dostarcza żywność do sieci restauracji McDonald's i innych restauracji, jest zobowiązane do stopniowego zaniechania swoich operacji wykonywanych w oparciu o paliwa kopalne na podstawie ogólnoeuropejskiej umowy w 2017 roku zawartej ze Scania i McDonald's.

REKLAMA

„Szybkie działanie na rzecz bardziej zrównoważonego transportu”

Przy planowaniu nowych operacji HAVI ściśle współpracuje z fińskim państwowym dostawcą energii Gasum. Sieć tankowania gazu Gasum pokrywa potrzeby HAVI w całej Finlandii, a najbliższa stacja gazowa znajduje się zaledwie 500 metrów od fińskiego centrum logistycznego HAVI w Vantaa, niedaleko Helsinek. Mikael Tuompo, dyrektor zarządzający HAVI Logistics w Finlandii, mówi „Jest dla nas bardzo ważne, aby spełnić aspiracje naszych klientów i pracowników. Wymaga to szybkiego działania na rzecz bardziej zrównoważonego transportu”.

McDonald's redukuje ślad węglowy swoich restauracji, poprzez biodegradowalne materiały opakowaniowe, recykling i poszerzanie menu roślinnego. Jednak Heli Ryhänen, dyrektor ds. Komunikacji, McDonald's Finland, wyjaśnia, że jego partnerzy rozwiązują problemy związane z transportem „W naszych restauracjach koncentrujemy się na robieniu hamburgerów i przygotowywaniu posiłków. Ufamy naszym partnerom, że dysponują niezbędną wiedzą specjalistyczną w zakresie ograniczania pochodzącej z transportu emisji dwutlenku węgla”.

Działania HAVI ograniczają emisje związków węgla

Druga połowa fińskiej floty HAVI może nadal być zasilana olejem napędowym, ale te cztery ciężarówki będą teraz zasilane nie olejem zwykłym, a hydrorafinowanym olejem roślinnym (HVO), co przyczyni się do zmniejszenia pochodzącej z transportu rocznej emisji dwutlenku węgla o 83 procent. Szczególnie, że HAVI Logistics Centre przeszło gruntowną renowację, aby zwiększyć jego efektywność energetyczną. Ogółem, dzięki wdrożonym zmianom, HAVI Logistics w Finlandii zdołało zredukować emisję dwutlenku węgla o 1 388 ton rocznie, co odpowiada emisji dokonanej przez około 8,8 miliona aut osobowych.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA