[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Zrównoważony rozwój – Scania Transportlaboratorium bez paliw kopalnych przez całą trasę

Dzięki nowo powstałej stacji tankowania biopaliw w Holandii, Scania Transportlaboratorium we wszystkich swoich działaniach zbliża się do całkowicie wolnego od paliw kopalnych transportu pomiędzy fabrykami podmiotu w Szwecji i Holandii.

Jako filia – spółka córka Scania Transportlaboratorium została założona w 2008 roku, stanowiąc rozszerzenie działu badań i rozwoju przedsiębiorstwa. Cel jej utworzenia polegał na dowiedzeniu się jeszcze więcej o wyzwaniach klientów i możliwościach poprawy rentowności. Obecnie obsługuje ona 14 samochodów ciężarowych dziennie poruszających się między dwoma krajami i rocznie sumarycznie uzyskujących przebieg około 5,5 mln km.

Rosnące zainteresowanie HVO

W Holandii Scania nawiązała współpracę z OrangeGas i Fieten Olie, aby pozyskać HVO100, czyli czysty hydrorafinowany olej roślinny, dla zmniejszenia emisji dwutlenku węgla nawet o 90%. Pierwsza stacja paliw Fieten Olie została otwarta w Geesbrug, położonym 50 km od zakładu montażowego i centrum logistycznego Scania w Zwolle. Peter Bosma, dyrektor zarządzający OrangeGas, ocenia „Obserwujemy rosnące zainteresowanie HVO wśród firm transportowych i mamy nadzieję, że do końca roku będziemy mogli zaoferować HVO100 w kolejnych dziesięciu lokalizacjach w Holandii”.
Jako część koncernu Scania, laboratorium transportowe przestrzega jego ogólnego celu, jakim jest przejście na zrównoważony system transportu. Jan Björklund, dyrektor zarządzający Scania Transportlaboratorium AB, stwierdza „Każdy nowoczesny silnik Scania może bez problemu pracować na HVO, więc dla nas było to przede wszystkim znalezienie odpowiednich partnerów, aby móc zatankować HVO na naszej trasie”.

REKLAMA

Praca na HVO100 stanowi tylko jedną z kilku zrównoważonych alternatyw. Tej jesieni ciężarówka z silnikiem na etanol będzie również obsługiwała tę samą trasę, a paliwo będzie mogła napełniać na innej stacji Fieten Olie, tym razem usytuowanej w Geesbrug. Björklund dodaje „Kwestia dotyczy praktykowania tego, co głosimy. Chcemy zdobyć doświadczenie w sferze różnych dostępnych alternatywnych paliw w operacjach dostawy just-in-time i wykorzystać to doświadczenie, aby wspierać naszych klientów i branże”.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij