REKLAMA

Żuraw samochodowy KTA-25 i koparka KOV-4421 na bazie podwozia KrAZ-63221 6x6 przeszły ostateczne testy wydziałowe

Fabryka Żurawi Samochodowych w Drohobyczu (DAK), przy udziale Ministerstwa Obrony Ukrainy, przetestowała wersje wojskowe żurawia samochodowego KTA-25 oraz koparki EOV-4421-MU, obu na bazie 3-osiowego modelu KrAZ-63221. Próby te odbyły się w warunkach fabrycznych i polowych, w szczególności na terenach polnych oraz w okolicach Jaworowskiego.

Według Anatolija Nevmerzhitsky'ego, dyrektora handlowego w Drohobyczskiej Fabryce Żurawi Samochodowych, sprawdziany te okazały się udane i zgodne z rozporządzeniem Ministerstwa Obrony Ukrainy, na podstawie którego produkty te zostały przyjęte. Powyższe oznacza szansę na nowe zamówienia ze strony Ministerstwa Obrony w ramach budżetu na 2020 rok.

Specjalny sprzęt dla Sił Zbrojnych Ukrainy na bazie KrAZ stał się w tym roku tzw. produkcją profilową. 3-osiowe podwozie KrAZ-63221 w układzie napędowym 6x6 stanowi standard, a wyróżniają je klasyczna kabina oraz wyłącznie balonowe, pojedyncze ogumienie. Model ten uważa się też za najlepszą opcję do montażu specjalnych nadwozi do użytku w ekstremalnych warunkach klimatycznych i drogowych.

REKLAMA

Instalacje żurawiowe na podwoziu KrAZ wykazują kilka zalet: wysoką nośność samego podwozia samochodu, trwałość i stabilność, oszczędność, prostotę oraz niezawodność. Tradycyjny układ kabiny KrAZ ułatwia przy tym dostęp do konserwacji silnika, gdy wysięgnik jest złożony i opuszczony do pozycji transportowej, dzięki czemu łatwiej i bezpieczniej da się wówczas zabezpieczyć hak z przodu pojazdu. Poza tym podczas serwisowania silnika nie trzeba podnosić czy obracać ramion żurawia, co zapewnia dodatkową wygodę kierowcy.

Dzisiaj marka KrAZ oferuje swoim klientom żurawie o udźwigu 25, 32 i 40 ton w oparciu o podwozia o różnych formułach kół i rozwiązaniach układu napędowego. Wśród najczęściej wybieranych przez odbiorców znajdują się podwozia KrAZ-65053, KrAZ-63221, KrAZ-6511.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA