eActros – nowa ciężarówka na miarę nowej epoki Cz.1

30 czerwca w trakcie wirtualnej konferencji prasowej Mercedes-Benz Trucks oficjalnie pokazał w pełni elektryczną ciężarówkę eActros w kompletacji do produkcji seryjnej, która ma się rozpocząć jesienią tego roku. Tym samym niemiecki koncern jest pierwszym liczącym się graczem – członkiem tzw. wielkiej siódemki, który rozpoczyna małoseryjne wytwarzanie wariantów tego rodzaju.

Nowy eActros Producent

Generalnie do 2039 roku niemiecki koncern zamierza całkowicie przestawić swoje europejskie portfolio ciężarówek na wykonania z napędem elektrycznym. Należący do tej kategorii eActros wyznacza wzorce dla transportu towarowego o neutralnym bilansie emisji CO2. Tym bardziej, że branża logistyczna stoi w obliczu ogromnych wyzwań; z jednej strony przepisy dotyczące ochrony środowiska stają się coraz bardziej wymagające, z drugiej strony na całym świecie rośnie wolumen transportowy. Wolumen ten wymaga maksymalnie ekologicznego i efektywnego przewozu. Dlatego, w obliczu swojej społecznej odpowiedzialności za ochronę klimatu, podmiot czyni znaczący krok w kierunku osiągnięcia założeń określonych w paryskim porozumieniu klimatycznym, intensywnie dążąc do realizacji celu, jakim jest neutralny bilans emisji CO2 w transporcie towarowym. Powyższe odbywa się poprzez zastosowanie napędu akumulatorowego oraz wodorowych ogniw paliwowych. W ten sposób przedsiębiorstwo w pełni włącza się w realizację uzgodnień Porozumienia Paryskiego w sprawie ochrony klimatu, a więc także w dekarbonizację swojej branży. Szczególnie, że eActros jest już „Charged&Ready” oraz stanowi integralny element biznesowego ekosystemu. W rozwoju modelu seryjnego wykorzystano wnioski wypływające z eksploatacji „innowacyjnej floty eActrosów” oraz intensywnego dialogu z klientami.

REKLAMA

eActros, jako pierwsza produkowana seryjnie w pełni elektryczna ciężarówka Mercedesa, stanowi istotny krok w kierunku osiągnięcia lokalnej neutralności CO2 w drogowym transporcie towarowym. Planowane są kolejne kroki w segmencie transportu dalekobieżnego – na rok 2022 przewidziano rozpoczęcie seryjnej produkcji typowo miejskiego niskopodłogowego wariantu eEconic, w 2024 roku ma się pojawić eActros LongHaul z akumulatorowym napędem elektrycznym, a na drugą połowę obecnej dekady zaplanowano wprowadzenie ciężarówki GenH2 Truck z napędem na wodorowe ogniwa paliwowe.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA