eActros – nowa ciężarówka na miarę nowej epoki Cz.2

30 czerwca w trakcie wirtualnej konferencji prasowej Mercedes-Benz Trucks oficjalnie pokazał w pełni elektryczną ciężarówkę eActros w kompletacji do produkcji seryjnej, która ma się rozpocząć jesienią tego roku. Tym samym niemiecki koncern jest pierwszym liczącym się graczem – członkiem tzw. wielkiej siódemki, który rozpoczyna małoseryjne wytwarzanie wariantów tego rodzaju.

Nowy eActros Producent

Innowacyjna odpowiedź na zaburzenia w branży transportowej

eActros, zaprojektowany specjalnie do eksploatacji w ciężkim transporcie dystrybucyjnym, jest symbolem zrównoważonego rozwoju, a chroniąc zasoby naturalne, zarazem wzmacnia wizerunek firmy transportowej i zwiększa atrakcyjność zawodu kierowcy ciężarówki. Jednocześnie umożliwia „przemyślenie na nowo” kwestii regionalnego i lokalnego transportu dystrybucyjnego, gdyż jednocześnie z wprowadzeniem elektrycznej ciężarówki wiąże się szereg korzyści dla klientów. Są wśród nich np. możliwość realizacji dostaw w godzinach nocnych czy swoboda wjazdu do centrów miast, w których obowiązuje zakaz ruchu pojazdów z silnikiem wysokoprężnym.

REKLAMA

Do tego Mercedes-Benz Trucks oferuje operatorom flot zintegrowane, kompletne rozwiązanie.

Nie ulega bowiem wątpliwości, że nabycie samochodu z napędem elektrycznym musi się opłacać przewoźnikom w ich codziennej działalności. Przedsiębiorcy transportowi stawiają też wiele innych pytań, takich jak: Na jakich trasach można eksploatować pojazdy elektryczne? Jak przedstawia się kwestia infrastruktury ładowania? Jakie przedsięwzięcia i inwestycje budowlane mogą być konieczne w bazie operacyjnej? Poza tym, decydując o zakupie elektrycznej ciężarówki, zazwyczaj rozpatrują następujące, bardzo istotne kryteria wyboru, takie jak: zasięg, przyrost mocy, szybkie ładowanie akumulatorów, praktyczna użyteczność, szeroki zakres zastosowań przez całą dobę oraz niski poziom hałasu i lokalna bezemisyjność CO2. Co więcej, cichy napęd umożliwia również realizację dostaw w nocy, co odciąża ruch drogowy w godzinach szczytu.

Tym ważniejsze staje się więc, aby nie tylko sprzedać klientowi sama elektryczną ciężarówkę, ale też towarzyszyć mu na drodze do elektryfikacji jego floty. Elektromobilność to w końcu coś więcej, niż tylko wprowadzenie nowych napędów. Właśnie dlatego Mercedes-Benz Trucks, pod hasłem „Charged&Ready”, zintegrował Actrosa w zorientowanym na potrzeby przedsiębiorstw ekosystemie, obejmującym także ofertę doradczą (eConsulting), rozwiązania cyfrowe w obszarze elektromobilności oraz optymalizację całkowitych kosztów posiadania (TCO). Ten zintegrowany system eActrosa stanowi kompleksową ofertę, w ramach której koncern staje się dla swoich klientów niezawodnym partnerem w zakresie zrównoważonej mobilności przyszłości.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA