eActros – nowa ciężarówka na miarę nowej epoki Cz.6

30 czerwca w trakcie wirtualnej konferencji prasowej Mercedes-Benz Trucks oficjalnie pokazał w pełni elektryczną ciężarówkę eActros w kompletacji do produkcji seryjnej, która ma się rozpocząć jesienią tego roku. Tym samym niemiecki koncern jest pierwszym liczącym się graczem – członkiem tzw. wielkiej siódemki, który rozpoczyna małoseryjne wytwarzanie wariantów tego rodzaju.

Nowy eActros Producent

Ponieważ sprzedaż wariantu elektrycznego to dostawa nie tylko samego środka przewozu, ale i immanentnie z nim zintegrowanych usług skojarzonych, bardzo ważną funkcję pełni tzw. ekosystem dla biznesu. Dlatego dla eActrosa Mercedes-Benz Trucks proponuje kompleksowy eConsulting oraz inteligentne rozwiązania cyfrowe. Oferta doradcza econsultingowego firmowego zespołu obejmuje tematy związane z analizą tras, dostępnych subwencji, wsparciem operacyjnej integracji floty oraz optymalizacją całkowitych kosztów posiadania. Do tego, na życzenie klientów, Siemens Smart Infrastructure, ENGIE i EVBox Group zabezpieczają swoje partnerskie wsparcie w analizie baz operacyjnych i tworzeniu odpowiedniej infrastruktury, w tym inteligentnych rozwiązań w zakresie ładowania, wraz ze sprzętem i oprogramowaniem. Co więcej, rozwiązania cyfrowe i aplikacje przyczyniają się do jeszcze efektywniejszej eksploatacji we flocie, a umowa serwisowa Mercedes-Benz Complete wraz z Mercedes-Benz Uptime zapewnia kompleksową ochronę.

REKLAMA

Generalnie w najbliższych latach klienci użytkujący ciężarówki, jak nigdy dotąd, staną przed koniecznością wyboru dla siebie maksymalnie zoptymalizowanej techniki napędowej – w zależności od branży, segmentu i konkretnego zastosowania. Perspektywicznie kluczową rolę odegra tu elektromobilność. W związku z tym zadeklarowany cel koncernu polega na sprostaniu związanym z tym wyzwaniom, wykraczającym poza same pojazdy, za pomocą dopasowanych do potrzeb odbiorców ofert i poprzez wsparcie przedsiębiorstw transportowych w przechodzeniu na elektromobilność. Powyższe ma uczynić korzystanie z elektrycznego taboru jak najbardziej ekonomicznym.

W tym celu pod szyldem eConsultingu podmiot przygotował cały ekosystem, składający się na zintegrowany system eActrosa i obejmujący doradztwo oraz gamę rozwiązań infrastrukturalnych. Punktem wyjścia tej kompleksowej oferty jest określenie realistycznego i przekonującego dla danego użytkownika profilu zastosowań elektrycznych ciężarówek na podstawie dotychczasowych tras przejazdów. Ponadto eConsulting zawiera kompleksowe doradztwo w zakresie ekonomicznej eksploatacji aut i optymalizacji całkowitych kosztów posiadania, wsparcie w integracji elektrycznych ciężarówek we flocie, a nawet analizę możliwych dotacji publicznych na infrastrukturę i tabor.

Na życzenie Mercedes-Benz Trucks wspiera też klientów we wszystkich kwestiach związanych z procesami planowania, przygotowania i realizacji dostosowanej do ich potrzeb infrastruktury ładowania wraz z przyłączeniem do sieci. Specjalnie w tym celu zawarł strategiczne partnerstwo z Siemens Smart Infrastructure, ENGIE i EVBox Group. Jeśli klient zdecyduje się skorzystać z ich usług, wymienieni partnerzy wezmą udział w analizie jego baz operacyjnych i budowie odpowiedniej infrastruktury bądź zapewnieniu zaopatrzenia w energię. Zajmą się również konserwacją i serwisowaniem infrastruktury ładowania. We wszystkich fazach procesu Siemens Smart Infrastructure, ENGIE i EVBox Group ściśle współpracują z Mercedes-Benz Trucks.

Pierwszy i najważniejszy krok w kierunku wejścia do świata elektromobilności zasadniczo stanowi stworzenie możliwości ładowania pojazdów w bazach klientów. Pozwala to na indywidualne dostosowanie infrastruktury ładowania do potrzeb i procesów danego podmiotu - operatora. Ładowanie w bazie jest przede wszystkim możliwe w przypadku eksploatacji ciężarówek elektrycznych w przestrzeni miejskiej, gdy poruszają się one po wyznaczonych trasach i można je ładować w nocy lub podczas regularnych przestojów. Wtedy w większości przypadków dotychczasowe procedury operacyjne wcale lub prawie wcale nie ulegają zmianie. Poza tym eliminuje się czasochłonne rozliczanie i uwierzytelnianie uprawnionych pojazdów.

Oprócz tego, aby umożliwić klientom pełne wykorzystanie atutów eActrosa, koncern udostępnia inteligentne funkcje cyfrowe – szereg rozwiązań cyfrowych i aplikacji – dla uzyskania jeszcze większej efektywności. Standardowo instalowany w aucie Multimedia Cockpit Interactive na bieżąco informuje kierowcę o poziomie naładowania akumulatorów, pozostałym zasięgu oraz aktualnym i średnim zużyciu energii. Za pośrednictwem portalu Fleetboard managerowie flot mogą korzystać z cyfrowych opracowań do efektywnego zarządzania swoją flotą. Są to m.in. zindywidualizowany Charge Management System, przykładowo umożliwiający tworzenie profili ładowania, oraz Logbook – dziennik zawierający szczegółowe dane na temat czasów jazdy, postoju i ładowania. Kolejne narzędzie, Mapping-Tool, w czasie rzeczywistym pokazuje aktualną lokalizację danego samochodu oraz informuje czy jest on w ruchu, stoi, czy może trwa jego ładowanie, oraz jaki jest poziom naładowania akumulatora.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA