REKLAMA

lektryczna ciężarówka Mercedes-Benz w praktycznym zastosowaniu w sieci marketów Netto Marken-Discount: zasilany bateryjnie eActros zaopatruje supermarkety w Hamburgu Cz.1

Netto Marken-Discount testuje Mercedesa eActros w centrum Hamburga i w jego okolicach, aby dostarczać żywność do supermarketów. Co ważne, dla tego wariantu uzyskano homologację na 26000 zamiast 25000 kg dopuszczalnej masy całkowitej, dzięki „dodatkowej tonie” dla alternatywnych układów napędowych. Pochodzące od Schmitz Cargobull nadwozie wymienne typu chłodnia z elektrycznym agregatem umożliwia bezemisyjny transport w kontrolowanej temperaturze.

Mercedes-Benz eActros z napędem akumulatorowym rozpoczyna kolejny test u klienta: tym razem to Netto Marken-Discount, sprawdzający auto w aglomeracji Hamburga. Ten sprzedawca żywności poddaje próbie tę elektryczną ciężarówkę klasy tonażowej ciężkiej, aby zaopatrywać swoje supermarkety w Hamburgu, na przykład w owoce, warzywa, produkty mleczne i produkty suche. Codziennie eActros wykonuje trzy do czterech jazd, często pokonując dystans ponad 100 kilometrów. Pomiędzy trasami pojazd jest ładowany w bazie Netto w Henstedt-Ulzburg na obrzeżach Hamburga. Eksperci z Mercedes-Benz Trucks również zatwierdzili pojazd do użytku przez Netto z „dodatkową toną” dozwoloną przez dyrektywę UE w sprawie alternatywnych układów napędowych. Dlatego eActros eksploatowany przez Netto może mieć teraz dopuszczalną masę całkowitą 26000 zamiast dotychczasowych 25000 kg. W rezultacie może przewozić dodatkową tonę ładunku. Patrick Gentner, Key Account Manager w Mercedes-Benz Trucks, stwierdza „Ponad dwa lata temu zaczęliśmy testować eActrosa zasilanego akumulatorem, pochodzącego z tak zwanej innowacyjnej floty. Już w pierwszej fazie testów eActros był używany w różnych miastach do transportu produktów w kontrolowanej temperaturze. Cieszymy się, że Netto Marken-Discount, nasz wieloletni i ceniony partner, bierze teraz udział w intensywnych próbach klientów Mercedesa-Benz eActros do ciężkiego transportu dystrybucyjnego. Szczególnie miejski transport chłodzonej żywności stanowi ważne zastosowanie dla akumulatorowo-elektrycznego eActrosa, który w nadchodzącym roku poczyni wielkie postępy w kierunku produkcji seryjnej ”. Christina Stylianou, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Netto Marken-Discount, stwierdza zaś „Netto od dawna angażuje się w ciągłe zmniejszanie zużycia energii i zwiększanie zrównoważonego charakteru łańcucha dostaw. Obejmuje to też ciągłą optymalizację naszych procesów logistycznych. Wraz z elektryczną ciężarówką Mercedes-Benz chcemy przetestować nowy sposób dalszej redukcji emisji CO2 na drogach”.

REKLAMA

Chłodnicza zabudowa wymienna z elektrycznym agregatem firmy Schmitz Cargobull

Używane przez Netto chłodzone nadwozie wymienne eActros to model W.KO COOL firmy Schmitz Cargobull. Ma zoptymalizowaną izolację do energooszczędnego transportu ładunków wymagających chłodzenia. Jego solidna konstrukcja jest idealna do intensywnego codziennego użytkowania. Zasilana wyłącznie elektrycznie jednostka chłodząca działa całkowicie bezemisyjnie i została specjalnie zaprojektowana do użytku w transporcie dystrybucyjnym.

Nadwozia pojazdów są w dużej mierze dostarczane przez firmę Schmitz Cargobull także w drugiej fazie testów eActrosa. Boris Billich, dyrektor sprzedaży w Schmitz Cargobull, ocenia „Jako niezawodny i innowacyjny partner w sektorze transportu i logistyki, Schmitz Cargobull nadal rozwija przyjazne dla środowiska koncepcje transportu przez pojazdy dystrybucyjne z napędem elektrycznym. Dzięki elektrycznie sterowanej chłodniczej zabudowie wymiennej, którą Netto używa z eActrosem, oferujemy przyszłościową koncepcję ekologicznych dostaw lokalnych dla centrów miast. W rezultacie współpracy z Mercedes-Benz zdobywamy cenne doświadczenie w zakresie wspólnego zarządzania energią”.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA