[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Zawieszenie godne Citroëna

Marka Citroën słynie z zaawansowanych technicznie układów zawieszenia, które zapewniają niedostępny dla innych samochodów komfort jazdy. Także w Citroënie C4 Cactus zamontowano teraz zawieszenie o wyjątkowej konstrukcji, w którym wykorzystano niemal 100-letnie doświadczenie i bogate know-how marki. Rzeczone rozwiązanie bazuje na sprawdzonych i niezawodnych amortyzatorach i sprężynach, ale zamiast mechanicznych ograniczników zamontowano w nich hydrauliczne. Ponoć przy pracy nad zawieszeniem inżynierowie Citroëna opatentowali aż 20 nowatorskich rozwiązań. Niby proste, ale jakże unikatowe i skomplikowane rozwiązanie jednocześnie. W dodatku, dzięki relatywnie niewielkiej ingerencji w konstrukcję zawieszenia samochód ciągle zachowuje się bardzo stabilnie w zakrętach czy podczas hamowania, bo nie „nurkuje”, co jest wadą wielu samochodów z miękkim zawieszeniem.

Zawieszenie godne Citroëna

Proste i unikatowe

Co to oznacza? Inżynierowie twierdzą, że dzięki zastosowaniu hydraulicznych ograniczników samochód jest komfortowy tak, że kierowca i pasażerowie czują się jak na „latającym dywanie”. Ale wracając do konkretów. Poduszki w fazie sprężania i rozprężania stopniowo spowalniają ruch zawieszenia, co pozwala uniknąć gwałtownego zatrzymania skoku zawieszenia na końcu jego zakresu. W przeciwieństwie do klasycznego odboju mechanicznego, który pochłania energię, lecz też oddaje jej część, ogranicznik hydrauliczny pochłania i jednocześnie rozprasza tę energię. Dlatego nie ma odbicia zawieszenia i skoku nadwozia w górę, a proście mówiąc – zawieszenie bardziej płynnie i „miękko” tłumi nawet największe dziury i nierówności asfaltu.

Proste i unikatowe

Anioł stróż

Tak można nazwać każdy z 12 systemów wspomagających jazdę, jakie kierowca może mieć do dyspozycji w odświeżonym Citroënie C4 Cactus. Trzy z nich wykorzystując informacje z czujników w samochodzie, bezpośrednio mają wpływ na uniknięcie niebezpiecznych sytuacji na drodze bądź zmniejszenie ewentualnych obrażeń, gdy do kolizji jednak dojdzie. Mowa tutaj o systemie automatycznego awaryjnego hamowania (Active Safety Braking), który dzięki kamerze wykrywającej przeszkody, w celu uniknięcia zderzenia sam uruchamia hamulce w samochodzie (przy prędkości od 5 do 85 km/h). Kolejnymi takimi systemami są funkcja monitorowania pasa ruchu – działa powyżej 60 km/h, wyświetla komunikat i generuje alarm dźwiękowy ostrzegając kierowcę przed niezamierzonym zjazdem z pasa – oraz funkcja monitorowania martwego pola, która „skanuje” miejsce za samochodem i informuje kierowcę sygnałem świetlnym o aucie, znajdującym się w martwej strefie lusterek.

Anioł stróż
Kontrola zmęczenia

Kontrola zmęczenia

Citroën C4 Cactus dba o bezpieczeństwo kierowcy także na inne sposoby, między innymi kontrolując jego koncentrację. Pierwszym z takich systemów jest Coffee Break Alert, czyli funkcja, która po dwóch godzinach jazdy ze średnią prędkością wyższą niż 70 km/h (czyli w trakcie pozamiejskiej podróży) wyświetli kierowcy komunikat o zalecanym postoju i np. proponuje przerwę na kawę. Drugą funkcją jest monitorowania koncentracji kierowcy – czujniki kontrolują, czy kierowca dostatecznie skupia się na jeździe m.in. sprawdzając, czy trzyma się on toru jazdy czy „myszkuje” i w razie potrzeby ostrzegają go i namawiają do zrobienia przerwy w podróży. Kolejnym systemem, który pomaga kierowcy, gdy ten utraci koncentrację, jest funkcja odczytywania ograniczeń prędkości. Nie tylko wyświetli ona na ekranie aktualne ograniczenie – kierowca zobaczy je nawet gdy się zagapi i nie dostrzeże znaku – ale może także ograniczyć prędkość auta do prędkości na znaku (o ile kierowca wybierze taką opcję).

Miejsce na wszystko

Ale to ciągle nie wszystkie systemy jakie znajdziemy na pokładzie Citroëna C4 Cactusa. Jedną z prostszych funkcji wspomagających jest oczywiście kamera cofania, ale poza nią samochód może być wyposażony w funkcję automatycznego parkowania – wtedy samochód sam zlokalizuje wolne miejsce parkingowe i sam steruje układem kierowniczym tak, aby idealnie zmieścić się w wyznaczonym miejscu. Kierowcy pozostaje jedynie wciskać gaz i hamulec zgodnie ze wskazówkami systemu. Bardzo przydatna jest także funkcja wspomagania ruszania na wzniesieniu – i to wcale nie w górach, ale okazuje się pomocna także w mieście – która dwie sekundy po puszczeniu przez kierowcę hamulca utrzymuje samochód w miejscu, pozwalając jemu na spokojne operowanie gazem i sprzęgłem. Kolejną, ale z pewnością nie ostatnią z przydatnych funkcji, jest system doświetlania zakrętów – w zależności od skrętu kierownicy uruchamia on prawy lub lewy reflektor przeciwmgłowy po to, aby lepiej oświetlić zakręt.

Proste i unikatowe
System multimedialny

System multimedialny

Multimedia w C4 Cactusie są podobne jak w wersji sprzed modernizacji, jednak teraz ekran działa jeszcze szybciej, a system jeszcze płynniej. Oprócz typowych możliwości jak odtwarzanie muzyki, kontrola panelu klimatyzacji czy korzystanie z nawigacji z mapami 3D system ten jest także bogaty w funkcje łączenia go ze smartfonem. Telefon można podłączyć za pomocą łączności Bluetooth lub kabla USB, ale przede wszystkim można korzystać z jego możliwości nawet podczas jazdy, dzięki funkcjom Apple CarPlay, Android Auto i MirrorLink – wyświetlają one na ekranie w samochodzie najważniejsze funkcje smartfona, dzięki czemu można np. podyktować SMS-a, słuchać radia internetowego czy map zainstalowanych w telefonie.

Na ratunek

Bardzo przydatnym rozwiązaniem jest także Citroën Connect Box. To automatyczne połączenie telefoniczne ze służbami ratunkowymi, które można wykorzystać w sytuacji zagrożenia lub po wypadku – system może połączyć się automatycznie (np. po wykryciu uruchomienia poduszek powietrznych) lub ręcznie poprzez wciśnięcie czerwonego przycisku „SOS” umieszczonego na podsufitce. Samochód nie tylko połączy się z centrum ratowniczym (to jest czynne 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu), ale także wyśle dokładne dane o położeniu samochodu – w przypadku nieszczęśliwego wypadku pomoc nadejdzie nawet, gdy kierowca jest nieprzytomny i nie może wezwać pomocy. Działanie systemu ratowniczego jest bezpłatne i nie wymaga wykupienia żadnego abonamentu.

Na ratunek

Silniki benzynowe

Kierowcy, którzy wybiorą Citroëna C4 Cactusa, będą mieli niebywałą okazję jeździć samochodem napędzanym silnikiem, który wielokrotnie został uznany za najlepszą jednostkę napędową w swojej klasie – w plebiscycie „Engine of the Year” zwyciężał w latach 2015-2017. Mowa tutaj o trzycylindrowym, turbodoładowanym silniku 1.2 PureTech. W modelu C4 Cactus występuje on w dwóch wariantach – 110 i 130-konnym. Podstawową jednostką napędową jest jednak silnik 1.2 PureTech, ale bez turbosprężarki, który osiąga wystarczające do jazdy w mieście 82 KM. Silniki benzynowe mogą współpracować z 6-biegową skrzynią mechaniczną lub 6-biegową przekładnią automatyczną.

Silniki benzynowe

Silniki wysokoprężne

Silniki wysokoprężne w tej klasie samochodów nie są tak popularne jak benzynowe, jednak Citroen w odświeżonym C4 Cactusie daje kierowcom możliwość wyboru takiej jednostki napędowej – taka wersja będzie nie do przecenianie dla tych, którzy poruszają się na dalekich dystansach. Na tę chwilę w ofercie znajduje się 100-konny wariant silnika 1.5 BlueHDi, który współpracuje z mechaniczną skrzynią biegów, ale już niedługo do oferty dołączy jego 120-konna wersja połączona z automatyczną przekładnią o 6 przełożeniach. Citroen C4 Cactus nie występuje z napędem 4x4. Jest to celowe rozwiązanie, bo ciężki układ napędowy zwiększyłby zużycie paliwa, a poprowadzenie wału napędowego do tylnych kół zabrało by przestrzeń, którą tutaj przeznaczono dla pasażerów i w celu zwiększenia bagażnika. W zamian w modelu C4 Cactus można mieć system Grip Control – to elektroniczna funkcja rozdzielająca siłę napędową między przednie koła tak, aby zapewnić maksymalną przyczepność w każdych warunkach pogodowych i na każdej nawierzchni.

Silniki wysokoprężne

Poznaj C4 Cactusa w materiałach wideo