[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
Sekcja przygotowana we współpracy z marką Citroen

Największy w rodzinie

Citroën C5 Aircross to nowy, kompaktowy SUV, który dumnie stoi na szczycie gamy modelowej marki. Jest największym, najlepiej wyposażonym i najnowocześniejszym samochodem w ofercie Citroëna. Wyróżnia się stylistyką, niespotykanym komfortem jazdy, przestronnym wnętrzem i wieloma nowoczesnymi rozwiązaniami. W ofercie są silniki benzynowe oraz wysokoprężne, a już niedługo do oferty dołączy nowoczesna hybryda typu plug-in, której akumulator będzie można doładowywać z gniazdka. Taki samochód ma połączone ze sobą mocny silnik benzynowy i silnik elektryczny, który pozwoli na poruszanie się tylko dzięki elektronom do 50 km i nawet z prędkością 135 km/h. Łączna moc układu to 225 KM. Każdy Citroën C5 Aircross – bez względu na wersję silnikową – charakteryzuje się także bogatym wyposażeniem z dziedziny bezpieczeństwa, więc kierowca może być pewien, że bezpiecznie dowiezie rodzinę do celu.

Powiew świeżości

Techniczny wzrok

Jedną z najważniejszych nowości w nowym Citroënie są reflektory wykonane w technice LED. Nie tylko nadają charakteru przedniej części nadwozia, ale również kryją w sobie wiele zaawansowanych funkcji. Dzięki wykorzystaniu diod zużywają one mniej energii, są mniejsze i wyglądają spektakularnie, jednak są na tyle zaawansowane, że generują więcej światła niż klasyczne reflektory. Mają też funkcję automatycznego uruchamiania się po zmierzchu czy po wjeździe do tunelu, a dzięki kamerze z przodu samochodu same przełączają snop światła z mijania na drogowy i odwrotnie.

Muskularny przód
Zadarty tył

Komfort totalny

Nowy C5 Aircross to jeden z najbardziej komfortowych SUV-ów na rynku. Citroën kontynuuje rozwój elementów pozwalających zwiększyć komfort jazdy w ramach programu Citroën Advanced Comfort. Opracowano m.in. pierwsze na świecie amortyzatory z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi, które w fazie znacznego sprężania i rozprężania się zawieszenia progresywnie zwalniają jego ruch unikając gwałtownych szarpnięć. Podczas ich opracowywania Citroen opatentował 20 innowacyjnych rozwiązań. Poza tym samochód otrzymał najnowsze fotele z miękkim wypełnieniem, które można też wyposażyć w funkcję masażu z 8 pneumatycznymi poduszkami w oparciu. Samochód staranie też wyciszono, dzięki czemu kabinę skutecznie odizolowano od komory silnika.

Więcej przestrzeni

Nadwozie o długości 4,4 metra i szerokości 1,84 metra jest dość kompaktowe, a krótkie przedni i tylny zwis sprawiają, że sylwetka auta jest zwarta i masywna. Mimo relatywnie niewielkich jak na SUV-a rozmiarów C5 Aircross zachwyca przestronnym wnętrzem. To z pewnością zasługa dużego rozstawu osi, który wynosi 2,73 metra i jest jednym z największych w klasie. Dzięki temu pasażerowie siedzący z tyłu mają aż 129 mm miejsca na wysokości kolan i nawet 876 mm nad głową. Trudno mówić o kanapie, bo w drugim rzędzie pasażerowie mają do dyspozycji trzy niezależne fotele. Dzięki temu każdy można przesuwać w przód i tył oraz niezależnie pochylać ich oparcia. Samochód pełen jest także schowków, wymienić choćby ten w podłokietniku z przodu, oraz uchwytów na kubki - kierowca i pasażer mają umieszczone w tunelu środkowy, z kolei pasażerowie z tyłu mają dwa uchwyty ukryte w podłokietniku.

Airbump na swoim miejscu

Sprytne rozwiązania

Dzięki nowej modułowej platformie podłogowej udało się wykorzystać każdy milimetr długości samochodu do wykrojenia z niej ogromnej przestrzeni we wnętrzu. Dzięki temu również bagażnik jest bardzo pojemny, bo zmieści 580 litrów pakunków, a po złożeniu oparć kanapy - nawet 1630 litrów! Aby złożyć oparcia (w stosunku 1/2 do 2/3) nie trzeba przechodzić do przodu auta, można skorzystać ze specjalnego uchwytu w bagażniku. Po skorzystaniu z niego, oparcia opadają tworząc idealnie równą powierzchnię bagażnika. Aby zwiększyć przestronność kufra nie trzeba nawet ich składać, bo wystarczy przesunąć do przodu fotele drugiego rzędu (kiedy z tyłu nie jedzie nikt lub kiedy podróżują tam dzieci), zwiększając tym samym ilość miejsca w bagażniku. C5 Aircross ma też system otwierania bagażnika bez udziału rąk, wystarczy ruch stopą pod zderzakiem, a elektryczna pokrywa się otworzy lub zamknie.

Koło się toczy
Zabawa barwami

Wiele możliwości

Pod maską Citroëna C5 Aircrossa mogą pracować silniki wysokoprężne (BlueHDi 130 i 180) i benzynowe (PureTech 130 i 180), a wkrótce dołączy także hybryda typu plug in (225 KM). Hybryda i mocniejsze wersje silników spalinowych można połączyć z 8-biegową przekładnią automatyczną. Każdy Citroën C5 Aircross może być natomiast wyposażony w selektor trybów jazdy Grip Mode, który pozwala na wybór trybów standardowego, jazdy po piasku, terenowego, jazdy po śniegu i trybu z wyłączonym systemem stabilizacji toru jazdy. Dzięki temu kierowca jednym ruchem nadgarstka może zmienić charakterystykę pracy silnika, przekładni i kontroli trakcji, czym dopasuje zachowanie auta do aktualnych potrzeb.

Utalentowany

Citroën C5 Aircross, jak przystało na SUV-a, sprawdzi się poza asfaltowymi drogami, m.in. dlatego, że ma aż 23-centymetrowy prześwit nadwozia. W połączeniu z dużymi kołami (nawet z 19-calowymi obręczami), oponami typu Mud & Snow oraz terenowymi trybami jazdy pozwala to bez stresu dojechać samochodem do domu w górach czy zaparkować blisko jeziora. Jeżeli podczas terenowych eskapad napotka się wzniesienie można też skorzystać z systemu Hill Assit Descent Control, który pozwala na bezpieczny zjazd ze stałą prędkością - funkcja ta automatycznie utrzymuje niską prędkość (3 km/h), aby bez kłopotu i bezpiecznie pokonać napotkaną przeszkodę.

Podkreślić siebie

Multimedialna rewolucja

Citroën C5 Aircross wprowadza do marki Citroën całkiem nową jakość w dziedzinie multimediów. Po raz pierwszy kierowca może mieć przed oczami szeroki 12,3-calowym ekran zastępujący klasyczne liczniki, który wyświetla nie tylko wskaźniki w formie cyfrowej czy wskazania komputera pokładowego, ale także mapę, wskazówki nawigacji, multimedia oraz informacje z systemów bezpieczeństwa. Dodatkowo na środku deski rozdzielczej znajduje się czuły na dotyk ekran systemu multimedialnego o przekątnej 8 cali. Ma on nie tylko nowoczesną nawigację z mapami 3D, ale również interfejsy Android Auto i Apple CarPlay, więc pozwala na wygodne wyświetlanie zawartości smartfona. Można go połączyć z systemem za pomocą USB lub bezprzewodowo, wtedy o stan naładowania jego akumulatora może zadbać schowek z wbudowaną ładowarką indukcyjną.

Pełne harmonii

Liczy się bezpieczeństwo

Citroën C5 Aircross jest jednym z najlepiej wyposażonych SUV-ów w swojej klasie i najnowocześniejszym samochodem Citroëna. Nic więc dziwnego, że to właśnie on oferuje kierowcy najwięcej systemów bezpieczeństwa. Są wśród nich funkcje: monitorująca ograniczenia prędkości (jeżeli kierowca chce, może uruchomić ogranicznik prędkości, automatycznie dopasowujący ją do wskazania odczytanego ze znaku), automatycznego awaryjnego hamowania (dzięki kamerze i radarowi potrafi zahamować samochód przed przeszkodą), aktywny tempomat (działa do prędkości 180 km/h, sam hamuje i rozpędza auto, działa także mimo całkowitego zatrzymania) oraz system kamery 360 stopni (wyświetla na ekranie widok "z lotu ptaka"). Dzięki mnogości tego rodzaju nowoczesnych funkcji kierowca może być spokojny, bo zawsze bezpiecznie dojedzie do celu.

Jak w domu

Poznaj C5 Aircross w materiałach wideo