Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Forum - Forum techniczne

Opony
  • avatar zgłoś
    przez krisio14,
    2010-03-01 16:35:01

    Prawdopodobnie ten temat już był niejednokrotnie poruszany, ale mimo wszystko pragnę rozwiać moje wątpliwości co do stanu opon.Mówi się, że na tylnej osi powinny być opony które mają mniej zużyty bieżnik niż na osi przedniej. Jest to prawdą czy kolejny mit dla panów z Discovery do obalenia?Również w temacie opon: czy warto wybrać opony o bieżniku asymetrycznym?

  • avatar zgłoś
    przez bartekrozynek17,
    2010-03-01 16:55:57

    W trasie najtrudniejszą do opanowania sytuacją jest silny i niespodziewany uślizg/zarzucenie tyłu samochodu. Zdarza się przy hamowaniu na śliskim lub jeździe po łuku. Tracisz kontrolę nad pojazdem i lecisz w rów/drzewo/auto z przeciwka. Niezależnie od tego, czy masz napęd na przód czy tył. Jak ślizgnie się przód, kontrujesz kierą, odpuszczasz gaz i zwykle wychodzisz. Tylnymi kołami nie pokierujesz tak łatwo. Do tego w aquaplaningu, jak zacznie Ci latać tył to jest bieda. Dlatego też lepsze opony - zawsze na tył....więcej

  • avatar zgłoś
    przez Nyka,
    2018-01-31 15:47:10

    Kiedyś najlepsze opony należało montować na osi napędowej. W taki sposób wyewoluowała teoria, że lepsze opony zawsze montuje się na osi napędowej. Teraz z reguły jest to oś przednia, ponieważ na tej osi znajduje się napęd w większości aut. Według wielu teorii takie rozwiązanie poprawia kierowalność, stabilność jazdy, odprowadzanie wody, a także ruszanie na śniegu i śliskiej jezdni. Warto jednak być świadomym, że powyższe teorie w wielu przypadkach są nie do końca prawdziwe lub straciły aktualność.

  • ODPOWIEDZ +
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij